خبرگزاری کار ایران

در ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

۲۰هزار بازرسی از واحدهای صنفی و مراکز عمده فروشی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۰۵

هدف اصلی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تشدید بازرسی‌ها، رصد و پایش بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیر قانونی کالا و خدمات است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اجرای بیش از ۲۰ هزار بازرسی در اجرای طرح ضیافت در استان خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا حسینیان با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و کنترل قیمت‌ها در بازار گفت: طرح نظارت و کنترل قیمت کالاهای اساسی در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان مانند هر سال از آغاز ماه مبارک رمضان در استان گیلان آغاز شد.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح نظارتی در حوزه کالا و خدمات با حضور فعال بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های اصناف و با مشارکت ناظرین افتخاری و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا ششم مرداد ماه ادامه دارد.
حسینیان با اشاره به نظارت مستمر قیمت کالاهای اساسی و اولویت دار نظیر مواد پروتئینی، لبنیات، حبوبات، غلات، شکر، زولبیا و بامیا، رشته خشکار، سبزی، آش و حلیم گفت: هدف اصلی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تشدید بازرسی‌ها، رصد و پایش بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیر قانونی کالا و خدمات است.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از آغاز تیرماه تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۲ واحد صنفی، انبار، مراکز عمده فروشی، تولیدی‌ها و مراکز پخش بازرسی شد که از این تعداد ۹۳۸ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شده است. وی افزود: پرونده‌های تشکیل شده جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
وی همچنین از اجرای گشت‌های مشترک توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، مرکز بهداشت و اداره کل استاندارد در اجرای این طرح خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵۳ مورد گشت محسوس و نامحسوس در اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح استان صورت گرفته است.
حسینیان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور مستمر و فعال بازرسان سازمان و اتاق اصناف در محل نمایشگاه‌های عرضه کالا، فروشگاه‌های اتکا، رفاه، تعاونی فرهنگیان و تعاونیهای ادارات بوده است و خوشبختانه طی بررسی‌های عمل آمده کمترین آمار تخلفات از نمایشگاه‌های طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در استان گزارش شده است.
حسینیان با اشاره به دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ گفت: در مدت زمان اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان تا کنون ۷۲۱ مورد شکایت مردمی به این سامانه گزارش شده است که با نظر کار‌شناسان و بازرسان سازمان از این تعداد ۳۲۹ مورد منجر به تشخیص تخلف گردید و پرونده‌های آنان نیز جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته بیشترین گزارش‌ها و شکایات مردمی در ایام ماه مبارک رمضان مربوط به گرانفروشی سبزی و عدم کیفیت نان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز