خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان:

کاهش ۵ پله‌ای نرخ بیکاری در گیلان / روند روبه رشد توسعه در استان

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۵۲

سال‌های گذشته شاهد نرخ بالای تورم، کاهش سرمایه‌گذاری و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه بودیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در مراسم معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به توانمندی استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: دهه گذشته دچار مشکلاتی در کشور و گیلان شدیم.
به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور با تاکید براینکه دغدغه تمام مدیران باید اشتغال و توسعه کار باشد، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته شاهد نرخ بالای تورم، کاهش سرمایه‌گذاری و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه بودیم.
وی از روند روبه رشد توسعه در گیلان خبر داد و بیان کرد: زمستان سال گذشته طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، گیلان رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار در کشور را کسب کرده است.
این مسئول، گیلان را استان پنجم بیکار کشور عنوان کرد و افزود: ماه گذشته رتبه بیکاری استان به رتبه دهم کشور ارتقا پیدا کرده و این موضوع نشان‌دهنده کاهش بیکاری در گیلان است.
احمدی‌پور به افزایش بیکاری و تورم در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: پایان سال ۹۱ نرخ تورم به ۳۶ درصد در کشور رسید.
وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارای مجموعه بزرگی دانست و اظهار کرد: استفاده از امکانات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در استان خواسته مدیران و مردم گیلان است.
احمدی‌پور دریا، جنگل و نقاط گردشگری را از مواهب طبیعی گیلان خواند و تصریح کرد: محیط طبیعی استان قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارد و مدیران باید در برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران تلاش کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان ورود بخش خصوصی در جبران عقب‌ماندگی‌ها را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: ورود شرکت‌های نیمه خصوصی برای توسعه استان تاثیرگذار است.
احمدی‌پور با بیان اینکه تنها کاسپین دارو از شرکت‌های بزرگ کشور در گیلان فعال است، تصریح کرد: سهم سرمایه‌گذاری در گیلان باید بیشتر باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از افزایش سن ازدواج به ۲۷ سال خبر داد و یادآور شد: موضوع مذکور هشداری برای جامعه است.
وی خواستار خروج اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از روش سنتی شد و گفت: اداره مذکور نباید تنها منحصر به ثبت‌نام بیکاران باشد.
این مسئول بر تداوم سیاست‌های دولت تدبیر و امید توسط مدیران تاکید کرد و گفت: فعالیت مدیران خارج از مصالح مردم و سیاست‌های دولت تدبیر و امید پذیرفته نمی‌شود.
وی به استقبال بانک‌ها در برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و افزود: بانک‌ها آماده همکاری برای خارج شدن از دوره رکود هستند.
احمدی‌پور با اشاره به تعامل وزراتخانه‌ها برای انتخاب مدیران با استانداران، تصریح کرد: استانداری هیچ مدیری را انتخاب نمی‌کند و هر وزارتخانه‌ شرایطی برای انتخاب مدیران دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه با اطلاع از مشکلات در این حوزه مسئولیت را پذیرفتم، گفت: شاهد نیروهای ارزشمندی در تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هستیم.
محمود ایزددوست تقویت تعاونی‌ها را در راس فعالیت‌های خود دانست و بیان کرد: توجه ویژه به تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و حفظ اشتغال موجود از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز