خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

روند درمانی معتادان تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۵۹

تعداد ۳۲۸ پزشک، ۳۵۰ روان شناس و ۳۶۰ کمک بهیار یا پرستار و…در مراکز اعتیاد استان مشغول فعالیت هستند.

همزمان با فرا رسیدن چهارمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر، معاون درمان دانشگاه طی نشستی با حضور اصحاب رسانه ها با اشاره به ۳۳۸ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان گیلان، از این تعداد ۳۲۱ مرکز را فعال اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، وی در ادامه با بیان اینکه، ۷۹ مرکز ترک اعتیاد، مجوز فعالیت خود را از اداره کل بهزیستی دریافت نموده اند، اظهار کرد: ۲۴۲ مرکز نیز مجوز بهره برداری از دانشگاه علوم پزشکی گیلان را اخذ نموده اند که البته، کلیه مراکز بهزیستی نیز مجوز درمان با داروی اگوسنیت را از دانشگاه دریافت کرده و نظارت بر همه مراکز از سوی دانشگاه صورت می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همچنین، از وجود ۳۹۴۹۸ نفر بیماردر مراکز ترک اعتیاد در گیلان خبر داد یادآور شد: بیماران مذکور تحت درمان نگهدارنده با متادون هستند.

آشوبی: همچنین با اشاره به تعداد ۳۲۸ پزشک، ۳۵۰ روان شناس و ۳۶۰ کمک بهیار یا پرستار و…در مراکز اعتیاد استان، خاطر نشان کرد: این تعداد با هدف کاهش آسیب ها در مراکز اعتیاد استان، مشغول فعالیت هستند.

وی اعتیاد را معضل اجتماعی خواند و تصریح کرد: اگر روند درمانی معتادان تقویت شود، میزان گرایش آنها به طرف مواد مخدر کاهش پیدا می کند.

معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی در خاتمه اظهار داشت: که اولین جلسه درمان محرکها به روش ماتریکس در مرداد ماه برگزار می گردد. که هدف کلی تقویت و حمایت از تیم بازرسین و نیز با توجه به تغییر الگوی مصرف مواد مخدرها به محرکها تقویت روان درمانی اعتیاد از طریق برگزاری کارگاهها و نیز حمایت از مراکز بستری و TC(مراکز اقامتی درمان اجتماع مدار) می باشد.

گفتنی است: معاون درمان دانشگاه در پایان این نشست همچنین اعلام کرد، که همزمان با فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اسامی تعدادی از بیماران بهبود یافته جهت تقدیر به شورای مبارزه با مواد مخدر ارسال گردیده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز