خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن:

تامین سلامت عشایر نقش مهمی در سلامت جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۹۲

بیمه عشایری باید جدی گرفته شود و مشکلات آن رفع گردد و این نیاز به پیگیری همه مسئولین شهرستان دارد.

اولین جلسه شورای عشایری با حضور فرماندار فومن، رییس دفتر امور عشایری سازمان جهادکشاورزی استان گیلان و دیگر اعضای جلسه در محل فرمانداری فومن برگزار شد.
به گزارش ایلنا از فومن، اسماعیل قربانزاده گفت: تامین سلامت عشایر نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.
فرماندار فومن افزود: اکیپ‌های سیار پزشکی و دامپزشکی باید به صورت هفتگی در مناطق ییلاقی و قشلاقی ضمن بررسی سطح بهداشت و سلامت عشایر و دام‌های آن‌ها به جمعیت عشایری خدمت رسانی کنند.
وی به اهمیت بحثپیشگیری از وقوع بیماری‌ها اشاره نمود و افزود: در بین عشایر باید بحثپیشگیری از وقوع بیماری‌ها جدی گرفته شود و این مستلزم آموزش‌های پزشکی است.
فرماندار فومن به بیمه عشایر اشاره نمود و. افزود: بیمه عشایری باید جدی گرفته شود و مشکلات آن رفع گردد و این نیاز به پیگیری همه مسئولین شهرستان دارد.
قربانزاده تصریح کرد: همه مسئولین در قبال فعالیت‌ها و خدمات عشایر و مشکلات و کمبود‌هایشان مسئول هستیم.
سید علی نعیمی رئیس دفتر امور عشایری سازمان جهادکشاورزی استان گیلان گفت: استان گیلان ۲۵۴هزار هکتار مرتع، یک میلیون و ۲۰۰هزار راس دام سبک و یکصد هزار راس دام سنگین دارد.
نعیمی اظهار داشت: سالانه بیش از شش هزار تن گوشت قرمز، یک هزار و ۸۰۰تن پشم به ارزش اقتصادی دو هزار و یکصد میلیارد ریال توسط این دامداران تولید می‌شود.
وی گفت: فصل کوچ عشایر استان گیلان از ۱۵اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که ۸۰درصد این کوچ، درون استانی و ۲۰درصد برون استانی است.
وی خاطرنشان کرد: ۹هزار و ۵۰۰خانوار عشایری گیلان با ۵۵ هزار نفر جمعیت، ۴۰درصد صنایع دستی استان را در اختیار دارند.
به گفته رییس دفتر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان؛ رتبه گیلان در امور عشایر در کشور از نظر جمعیت انسانی و دامی نهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز