خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

حماسه سوم خرداد موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۴۴

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر لزوم تبیین دستاوردهای نظام برای آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: حماسه سوم خرداد موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ حسن حبیبی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: حماسه سوم خرداد پیروزی‌های دفاع مقدس را رقم زد و موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه امروز می‌توان از پیام‌ها و دستاوردهای حماسه سوم خرداد برای عبور از مشکلات استفاده کرد، افزود: خوشبختانه آثار هنری فاخری در حوزه دفاع مقدس تولید شده، اما قاطبه این آثار به خط مقدم جبهه می‌پردازد، در حالی که باید به معرفی همه جانبه دوران دفاع مقدس بپردازیم تا برای نسل جوان ملموس باشد.

هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، هنر را بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و ادامه داد: تاب‌آوری مردم در دوران دفاع مقدس یک الگوست و امروز می‌توانیم از این الگو استفاده کنیم.

وی با اشاره به اوج وحدت و انسجام مردم در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: همه افراد و احزاب منافع شخصی و جناحی را کنار گذاشتند و برای حفظ انقلاب و دفاع از تمامیت ارضی کشور کنار هم قرار گرفتند و لذا امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داریم تا بسیج امکانات برای حل مشکلات اتفاق بیافتد.

سرهنگ حبیبی با تاکید بر لزوم رجوع به سبک زندگی شهدا، تصریح کرد: حماسه خرمشهر با رهبری داهیانه امام راحل و جانفشانی رزمندگان و بسیج مردمی شکل گرفت و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان دستاوردهای علمی و فناوری و دفاعی و نظامی کشور را مرهون رهنمودهای ولایت فقیه دانست و اضافه کرد: همواره شاهد نقش بی‌بدیل مردم در گذر از بحران‌های پیش روی نظام بودیم.

نقش آفرینی مردم سبب خنثی شدن جنگ ترکیبی دشمنان شده است

وی با بیان اینکه دشمنان متناسب با هر زمان برای مخاطب خود برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد جنگ ترکیبی دشمنان هستیم، اما به برکت نقش‌آفرینی مردم خنثی شده است.

سرهنگ حبیبی دفاع مقدس را متعلق به آحاد جامعه دانست و اضافه کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم، زیرا دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی هستند و لذا تبیین معارف دفاع مقدس وظیفه همه دستگاه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به نقش کلیدی ۱۷ دستگاه اجرایی در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان هستیم تا بتوانیم دایره المعارف دفاع مقدس کشور را تکمیل کنیم.

برگزاری یادواره بیش از ۲۶۰ شهید شاخص گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر

وی در ادامه از برگزاری یادواره بیش از ۲۶۰ شهید شاخص استان گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر خبر داد و بیان کرد: گلباران مزار شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری یادواره‌های شهدا اقشار و نهضت جهاد تبیین در سطح دستگاه‌ها و مساجد و محلات از دیگر ویژه برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان همزمان با پنج استان دیگر در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود، تاکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس نرم‌افزار این مرکز فرهنگی است و لذا تا سال ۱۴۰۴ این دانشنامه را در پنج جلد ۵۰۰ صفحه‌ای به اتمام می‌رسانیم.

وی از رونمایی جلد اول دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سوم خرداد امسال خبر داد و تصریح کرد: با همکاری دانشگاه گیلان مجوز نشریه علمی و پژوهشی ادبیات پایداری را اخذ و رشته ادبیات پایداری را برای مقطع کارشناسی ارشد مصوب کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز