خبرگزاری کار ایران

در حاشیه رونمایی از اسناد توسعه تهران؛

نوبخت شاخص توسعه انسانی در کشور را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۹۱

معاون رئیس جمهور گفت: شاخص توسعه انسانی در کشور به بیش از ۸۰ صدم رسیده است و این نشان می‌دهد که در این حوزه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در زمره کشورهای توسعه‌یافته هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه رونمایی از اسناد توسعه استان تهران گفت: زمانی می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم که سندی برای آموزش داشته باشیم، سند آمایش یعنی اطلاعاتی که مشخص می‌کند هر بخشی از کشور آماده چه میزان تولید و دارای چه ظرفیتی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان تهران برای اینکه بتواند به اهداف توسعه دست پیدا کند، این سند آمایش را تهیه کرده و ما در حال حاضر می‌دانیم که در کدام شهرستان چه ظرفیتی را برای چه نوع سرمایه گذاری برای توسعه داریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: لازم است در کنار سند برنامه ششم که برای کل کشور در نظر گرفته شده است، بدانیم استان تهران در برنامه توسعه ملی چه نقشی باید داشته باشد. در کنار این برنامه هایی که برای توسعه در نظر گرفته شده، لازم است آسیب‌های اجتماعی که متاسفانه جامعه را ناراحت کرده شناسایی و برطرف کنیم. نمی توانیم صبر کنیم تا این اسناد برنامه به نتیجه برسد و سپس به آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.اگرچه برای توسعه برنامه لازم است، اما نیازمند یک دوره بلند مدت است، بنابراین باید در کنار تنظیم سند توسعه به برطرف کردن آسیب های اجتماعی نیز بپردازیم.

نوبخت درباره شفاف‌سازی دستگاه‌های دولتی گفت: وقتی از بخش غیردولتی انتظار داریم، مطالبه می‌کنیم که با بخش دولتی مشارکت داشته باشند آنها نیز برای این مشارکت نیازمند اطلاعات هستند این اطلاعات اگر شفاف نباشد، امکان جلب مشارکت بخش غیردولتی میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این سامانه ها یا مراکز آماری دقیقاً برای همه بخش ها اعم از غیردولتی مشخص است، بنابراین می‌توانیم بگوییم با این اقدام یک گام در راستای شفاف‌سازی قدم برداشتیم.

معاون رئیس جمهور در خصوص افزایش حاشیه نشینی و اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های ناشی از حاشیه نشینی در استان تهران گفت: غیر از آنچه که به عنوان اسناد برنامه توسعه مشخص کرده ایم سند مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی را نیز که ناشی از همین حاشیه نشینی ها است، تدوین کرده ایم.

نوبخت درباره چهل سالگی انقلاب گفت: دشمنان انقلاب چهل سال تمام تلاش کردند تا این انقلاب به پیروزی نرسد انقلاب اسلامی در میان دو واقعیت سرمایه داری و کمونیستی به عنوان یک گزینه مطرح شد و هر دو نظام سلطه کمونیستی و سرمایه داری تلاش کردند تا این راه سوم در فراروی ملت ایران قرار نگیرد. چهل سال دنیا تلاش کرد تا این انقلاب پیروز نشود و بعد از اینکه پیروز شد اجازه ندهند که استمرار داشته باشد و ما در حالی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیریم که مستقل هستیم و برخلاف آنچه دنیا مطالبه می‌کرد و برای او جنگ‌های بزرگی را به ما تحمیل کرد و با همه اقدامات سختگیرانه که علیه ما داشتند از جمله تحریم های اقتصادی به استناد شاخص های مراجع جهانی از جمله بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول طی چهل سال گذشته پیشرفت داشتیم و امروز توسعه انسانی شاخصی بیش از ۸۰ صدم دارد و در زمره کشورهای با توسعه یافتگی بالا قرار گرفته‌ایم و این نشان دهد که در چهل سال گذشته به رغم آنچه کردند و می‌توانستند بر علیه این ملت انجام دهند ما ماندیم و سرفراز ماندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز