خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد؛

پدافند غیرعامل به هیچ عنوان نباید در رده اولویت‌های دست چندم قرار گیرد/ دانش عمومی از پدافند غیرعامل، ارتقاء یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۹۷

فرماندار رشت با اشاره به تغییر هر روزه تاکتیک‌ها و نقشه جهان سلطه برای تاراج منابع‌ نابودی استقلال ملت ها و همچنین احتمال رخ دادن حوادث طبیعی و انسان‌ساز، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به هیچ عنوان نباید در رده اولویت‌های دست چندم قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل شهرستان و کمیته مقابله با تهدیدات بیوتروریسم، آمادگی و واکنش صحیح در قبال حوادث و اتفاقات را از ضروریات زندگی بشر در طول تاریخ دانسته و تاکید کرد: مباحث پدافند غیرعامل، حوزه ای گسترده و نیازمند پیش‌بینی و دقت نظر بالا می باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه در چارچوب پدافند غیرعامل یک سهل انگاری به ظاهر کم اهمیت می تواند منجر به تحمیل خسارات  غیر قابل جبران مالی و جانی گردد، اظهار داشت: موارد مطرح در پدافند غیر عامل به هیچ عنوان نباید در رده اولویت‌های دست چندم دستگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید شرایطی فراهم آورند تا در مواجهه با هرگونه تهدید نظامی، سایبر و حوادث طبیعی، کمترین آسیب و تلفات ممکن را در زیرساخت‌ها و جمعیت شاهد باشیم.

امام پناهی با بیان این موضوع که اقدامات مراقبتی و خودحفاظتی منحصر به دستگاه‌ها و دوایر دولتی نبوده و همگان در قبال مصونیت جامعه از تهدیدات مسئول می باشیم، تاکید کرد: ضروری است تا دانش عمومی از جنبه های متنوع پدافند غیر عامل ارتقاء یابد‌.

فرماندار رشت ضمن اشاره به اهمیت آمادگی مدام دستگاه‌ها در برخورد با اتفاقات، خواستار بالا بردن ضریب ایمنی و خود مراقبتی از تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات برق رسانی، سرعت بخشی به تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار و جلوگیری از خرابکاری و سرقت در خطوط و تاسیسات انتقال گاز شد.

وی با یادآوری خسارات وارده از ناحیه ورود گیاه مهاجم سنبل آبی به پهنه تالاب انزلی، از متولیان امر خواست تا هر چه سریعتر نسبت به پاکسازی آب بندان روستای کسار پسیخان از این گونه مهاجم اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با توجه به مصرف بالای آب، طغیان آفات چوبخوار و آفات ثانویه، تشدید چالش آبی در کشور و آسیب رساندن به سازه های بتنی در اثر رشد و تکثیر گیاه غیر بومی و مهاجم پائولونیا، از دستگاه های متولی مانند محیط زیست و جهاد کشاورزی خواست تا اقدامات مناسب و فوری در برخورد با کاشت و نگهداری از این گونه گیاهی را صورت دهند.

فرماندار رشت با اشاره به بیماری‌های تب دنگی، تب استخوان شکن، تب زرد و زیکا که از طریق پشه غیربومی و مهاجم آئدس منتقل می شوند؛ از متولیان امر بهداشت خواست تا با رصد دقیق خط سیر احتمالی ورود تخم این نوع حشره و اطلاع رسانی کافی به مراکز درمانی و همچنین سرکشی از فرودگاه، لاستیک فروشی ها، انبارهای لاستیک و آپاراتی ها تمهیدات لازم در کنترل این گونه از پشه پیش از تبدیل شدن به تهدیدی جدی و فراگیر را به کار بندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز