خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان مطرح کرد؛

احداث ۹ هزار متر مربع فضای آموزشی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۵۹

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه ۹ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان در حال احداث است، گفت: دهه فجر امسال ۲۰ مدرسه بهره برداری می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی دقیق بیان کرد: ۱۰۷ پروژه شامل ۵۲۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۹ هزار متر مربع در استان گیلان در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال، گفت: قرار است ۲۰ فضای آموزشی با مساحت بیش از ۱۵ هزار متر مربع دهه فجر امسال به فضای ایمن آموزشی استان گیلان اضافه شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: ارتقای سرانه فضای آموزشی در مناطقی که تراکم جمعیتی بالایی دارند نظیر رشت و تالش بیشتر بوده اما بیشترین سرانه ما مربوط به تخریب و بازسازی مدارس می‌شود و ساخت سرانه فضای آموزشی جدید به نسبت کمتر است.

دقیق با اشاره به اینکه ۳۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان گیلان برای امر مدرسه سازی مشارکت دارند، بیان کرد: این خیران تاکنون در ساخت ۳۵۰ فضای آموزشی مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه ۷۸ فضای آموزشی را در سه سال اخیر با سازه‌های نوین ساخته ایم، عنوان کرد: اولین مجتمع آموزشی در سه مقطع تحصیلی، با مساحت ۸ هزار متر مربع در مسکن مهر رشت در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به روند هوشمند سازی مدارس استان، گفت: در ۵ سال گذشته هر مدرسه‌ای که احداث شد حداقل یک کلاس آن به ویدئو پروژکتور متصل و در سال گذشته نیز اعتبار ویژه ای برای هوشمند سازی مدارس اختصاص یافت.

دقیق با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد ریال تجهیزات طی سه سال اخیر خریداری و بین هنرستان‌های استان گیلان توزیع شده است، افزود: قرار است دو کارگاه هنرستان با مشارکت خیران در شهرستان شفت احداث شود.

وی با بیان اینکه همه بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که علمک گاز داشتند جمع آوری شده است، گفت: اولین استان در کشور هستیم که هیچ مدرسه‌ای در آن بخاری نفتی ندارد و پیگیری‌ها برای ارتقای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس استان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز