خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبرداد:

واگذاری 492 واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۲۰

استاندار گیلان با اشاره به جدیت مسئولان حوزه مسکن در این استان گفت: 492 واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال واگذار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه شورای مسکن استان گیلان که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل بانک‌ها و انبوه سازان تشکیل شد، افزود: تاکنون ساخت حدود 85  درصد از واحدهای مسکن مهر استان به اتمام رسیده است.

وی با قدردانی از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حمایت و تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های مسکن مهر تصریح کرد:‌ بخشی از مشکلات پروژه‌های مسکن مهر گیلان مربوط به مشکلات قضایی و برخی دیگر نیز در حوزه دستگاه‌های اجرایی خلاصه می‌شود که با هماهنگی و تعامل می‌توان برای رفع آن اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به لایحه بودجه سال 98 و اعتباراتی که در آن برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت نمایندگان مجلس طرح‌های مسکن مهر در لایحه 98 در بخش تخصیص اعتبارات تقویت شود.

دکتر سالاری سرجمع پروژه‌های مسکن مهر استان را 74 هزار و 628 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر از این تعداد پروژه نزدیک به 63 هزار واحد در شهرهای مختلف گیلان به بهره‌برداری رسیده و حدود 11 هزار و 690 واحد نیز هم‌اکنون در حال ساخت است.

وی تعداد باقی مانده پروژه‌های مسکن مهر رشت در بخش انبوه‌ساز را  2 هزار و 840 واحد اعلام کرد و گفت: این تعداد از پروژه‌ها هم‌اکنون با 70 درصد و در برخی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل ساخت هستند که برای اتمام آنها به اعتبار مضاعفی نیاز است.

در ادامه احمد اصغری مهرآبادی به تأکیدات رئیس‌ جمهور مبنی بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 98 اشاره و و اظهار داشت: بر اساس تعهداتی که بر عهده وزارت‌ راه و شهرسازی گذاشته شده، در تلاشیم تا با تجمیع همه منابع و ظرفیت‌های موجود، زمینه اتمام این طرح‌ها را فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به برنامه‌ریزی جدی با کمک وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، دستگاه‌های ذیربط و بسیج همگانی برای اتمام و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کشور اشاره و تصریح کرد: انتظار می‌رود شوراهای مسکن مهر در تمام استان‌ها به فوریت تشکیل شود تا فرآیند بررسی و احصاء موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌های مسکن مهر محقق شود.

وی انجام سفرهای استانی برای پیگیری روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر کشور را برای رفع موانع موجود بسیار راه راهگشا خواند و افزود: بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی در جریان انجام این سفرها ضمن برطرف کردن معضلات، زمان‌بندی لازم برای اتمام طرح‌ها تعیین می‌‌شود.

وی با اشاره به تفویض اختیارات ویژه به شوراهای مسکن مهر برای رفع چالش پروژه‌های مسکن مهر تصریح کرد: برای اتمام پروژه‌ها، وزارت راه و شهرسازی مساعدت‌ لازم را بعمل می‌آورد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با ابراز امیدواری از تصویب اعتباراتی که برای این وزارتخانه در لایحه بودجه 98 پیش‌بینی‌شده افزود: از شورای‌مسکن استان گیلان انتظار داریم تمامی مشکلات و اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر به صورت دقیق برآورد نموده و نتیجه آن را به این دستگاه انتقال دهند.

اصغری مهرآبادی با تأکید بر اینکه برای انجام خدمات زیربنایی،‌ روبنایی و زیرساختی پروژه‌های مسکن مهر برخی از استانداران اعتبارات خوبی را از محل اعتبارات استانی تخصیص داده‌اند عنوان کرد: امیدواریم با ادامه جلسات شورای مسکن در کشور و با اهتمام دستگاه‌های موجود پروژه‌های مسکن مهر به موقع به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز