خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان مطرح کرد:

حل مشکل خلیج گرگان نیازمند تعامل با کشورهای همسایه است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تصمیم گرفتن راجع به خلیج گرگان بدون در نظر گرفتن کشورهای همسایه تاثیر چندانی نخواهد داشت و باید با تعامل با این کشورها موضوع را به سامان رساند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، صادق‎علی مقدم در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی در سالن مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: ما در موضوع خلیج گرگان، با پدیده ساده‎ای مواجه نیستیم، بلکه در منطقه‎ای زندگی می‎کنیم که به طور دائم می‎لرزد، لرزش‎هایی که در کف دریای خزر روی می‎دهد.

وی افزود: نباید با یک راه حل شتابزده مشکلی دیگر را پدید آورد، چرا که خیلی از مشکلات کنونی در کشور راه حل مشکلات دیگر بوده و بر مشکلات زیست‎محیطی و حتی اجتماعی افزوده است.

مقدم  با تاکید بر کار علمی در موضوع خلیج گرگان افزود: پیش از هر اقدامی در زمینه خلیج گرگان باید مطالعات جامع علمی را به عنوان مبنای اقدامات این بخش مدنظر قرار داد.

به گفته وی، شرایط طبیعت و اقلیم در دنیا تغییر یافته و آنها روش سازگاری را در پیش گرفته‎اند و نمی‎توان با راه‎حل‎های گذشته، موضوعی مانند خلیج گرگان را حل کرد، بلکه باید حساب‎ شده به موضوع ورود کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: تردیدی نیست که موضوع خلیج گرگان یکی از اولویت‎های مهم استانی است اما اگر در این زمینه کاری انجام ندهیم بهتراز آن است که با عجله کاری را به غلط انجام دهیم.

مقدم اظهار کرد: برای ورود به موضوع خلیج، ابتدا باید همه اطلاعات و اقدامات انجام شده در باره این موضوع جمع‎آوری و سپس به صورت تخصصی و علمی موضوع را مورد بررسی قرار داد.

وی یادآور شد: چنانچه به نتیجه برسیم که موضوعات یاد شده نیازمند مطالعات جامعی است، ضمن مشخص کردن دستگاه مسئول، باید در پی دستیابی به یک برنامه مدون زمان‎بندی شده برای انجام اقدامات لازم و جلوگیری از گسترش مشکلات موجود، کاهش اثرات و علاج‎بخشی آن باشیم.

مقدم ادامه داد: آغاز این کار مستلزم تدوین شرح خدمات مناسب، استفاده از دانسته‎ها و تجربه‎های متخصصان امر در دستگاه‎های مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی استانی و کشوری است.

کد خبر : ۳۷۴۷۸۱