خبرگزاری کار ایران

مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

قیر رایگان برای راه‌های روستایی که خیرین در ساخت آنها کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۷۴

برای اجرای این پروژه‌ها به ۱۲۴ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که در توان اداره کل و همچنین فرمانداری‌ها و ادارات مرتبط نیست تا آنها را تکمیل کنند و نیازمند همکاری خیرین است.

اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای راه‌های روستایی که خیرین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان در آسفالت، ساخت و توسعه آنها کمک کنند، قیر رایگان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از گرگان، اگرچه پروژه‌هایی که در روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان اجرا شوند، برای بهره‌مندی از این کمک رایگان در اولویت هستند اما آن گونه که " علی اکبر شاهینی " مدیرساخت و توسعه راه‌های این اداره کل می‌گوید " این اداره کل در مورد پروژه‌های دیگر راهسازی روستایی نیز حاضر است آنها را به خیرین واگذار کند. "

به گفته مدیر ساخت و توسعه راه‌های گلستان، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها با پرداخت خودیاری می‌توانند در ساخت پروژه‌های راهسازی روستایی مشارکت کنند.

وی می‌افزاید: قیر به اندازه‌ای که برای آسفالت، ساخت و توسعه راه‌های روستایی مورد نظر، نیاز باشد، تامین می‌شود و فقط لازم است که خیرین، آمادگی خود را از طریق مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان اعلام کنند.

شاهینی ادامه می‌دهد: خیرین راهساز با تفاهم نامه سه جانبه‌ای که بین خود و این اداره کل و دهیاران و شوراهای روستاها منعقد می کنند می توانند در سرعت ساخت و توسعه پروژه های روستایی سهیم شوند.

وی می‌گوید: در قانون بودجه سال ۹۳ اعتباری با نام قیر یارانه‌ای یا رایگان برای راه‌های روستایی در نظر گرفته شده و دولت، وزارت نفت را مکلف کرده که برای فراهم شدن زمینه اجرای پروژه‌های روستایی توسط مردم، این کمک قابل توجه را در اختیار آنها بگذارد تا سرعت برخورداری همه روستاها از نعمت آسفالت، افزایش یابد.

شاهینی می‌افزاید: وزیر راه و شهرسازی این اقدام را در قالب دستورالعمل اجرایی به استان‌ها ابلاغ کرده تا اجرای پروژه‌های روستایی با مشارکت خیرین و مردم، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرساخت و توسعه راه‌های گلستان می‌گوید: در حال حاضر ۹۸ پروژه راه روستایی به طول ۶۲۰ کیلومتر در تمام شهرستان‌ها بویژه شهرستان‌های شرق استان در حال اجرا و یا در برنامه اجرایی قرار دارد که ۴۸ پروژه مربوط به روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان است.

به گفته شاهینی، برای اجرای این پروژه‌ها به ۱۲۴ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که در توان اداره کل و همچنین فرمانداری‌ها و ادارات مرتبط نیست تا آنها را تکمیل کنند و نیازمند همکاری خیرین است.

وی ادامه می‌دهد: هم اینک از کل شبکه سه هزار و ۴۸۵ کیلومتری راه های روستایی استان دو هزار و ۴۶۵ کیلومتر آن آسفالت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز