خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کار گلستان:

اجرای هدفمندی و اعمال تحریم‌ها باعثتعدیل کارگران شاغل شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۴۱

«مطابق استانداردهای سازمان جهانی کار نرخ بیکاری در گلستان ۴ درصد است / اجرای فاز نخست قانون هدفمندی و اعمال تحریم‌های اقتصادی باعثاخراج کارگران شاغل شد / نتیجه این تعدیل‌ها کاهش تعداد شوراهای اسلامی کار فعال در کارخانه‌های استان بود».

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در دیدار با رضازاده دبیر اجرائی خانه کارگر استان گلستان گفت: ابلاغ برنامه‌های وزارتخانه در سال ۹۳ به اداره کل گلستان صورت پذیرفته است.

به گزارش ایلنا، «امرالله عباسی» اشتغال را از مهم‌ترین اهداف و دغدغه این بسته ابلاغی وزارتخانه عنوان کرد و گفت: اشتغال پایدار که نیاز حداقلی جامعه را تامین نماید مد نظر وزارت خانه و دولت است.

وی با بیان اینکه تعریف کار باید با واقعیت‌های اجتماعی مطابقت داشته باشد افزود: اینکه بخواهیم نرخ بیکاری را طبق قوانین بین المللی سازمان کار که ۲ ساعت کار در هفته قبل از آمار گیری اعلام نمائیم واقعیت‌های جامعه کار پنهان خواهد ماند.

عباسی نرخ بیکاری استان گلستان را طبق گزارش استاندارد مرکز آمار بین المللی سازمان کار ۴ درصد اعلام کرد و در ادامه اظهار داشت: این آمار با واقعیت بیکاری در استان فاصله دارد.

وی بیان داشت: تلاش دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر در تعریف کار از ۲ ساعت کار در هفته به اشتغال واقعی و پایدار که حداقل نیاز جامعه را تامین نماید، است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطابق با سیاست‌های جدید نیاز است در ایجاد اشتغال سال ۹۲ راستی آزمایی صورت گیرد تا در سال ۹۳ آمار ایجاد اشتغال با واقعیت‌های جامعه مطابقت داشته باشد.

وی در ادامه شورا‌های اسلامی کار را از ارکان تاثیر گذار جامعه کارگری یاد کرد و گفت: شورای اسلامی کار باید در راستای نظام و دولت و هم سو و مدافع کارگران باشد تا ما هم به عنوان پشتوانه در خدمت به جامعه کارگری به آن‌ها کمک کنیم.

عباسی علت کم شدن شوراهای کارگری را کاهش شمار کارگران شاغل در کارگاه‌های بالای ۳۵ عنوان کرد و گفت: به دلیل تعدیل‌هایی که در ساختار نیروی انسانی کارخانه‌ها صورت گرفته است نفر حد نصاب کارگران شاغل در تعدادی از کارخانه‌ها از حد نصاب قانونی برای تشکیل نهاد شورای اسلامی کار کمتر شده است.

وی دلیل تعدیل کارگران کارخانه‌های استان گلستان را تبعات ناشی از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها و اعمال تحریم‌های غیر منصفانه اقتصادی عنوان کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: توسعه اشتغال مجازی ITC از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی توسعه اشتغال در استان گلستان است.

وی ثبت نام از کارجویان فارغ التحصیل را از مهم‌ترین هدف این سامانه عنوان کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان به عنوان دبیرخانه این سامانه جهت راستی آزمایی و رصد کردن انتخاب شده است.

عباسی ارتقاء و توانمند کردن تعاونی‌ها را از دیگر دغدغه‌های این اداره کل در سال جدید نام برد و در ادامه یادآور شد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان ثبت شده است که درصد قابل توجهی از این تعاونی‌ها غیر فعال و نیمه‌فعال هستند.

وی در پایان تصریح کرد: با تغییر در ترکیب هیئت مدیره‌ها و تقویت سیستم مالی تعاونی‌ها امیدواریم تعاونی‌های غیرفعال، فعال شوند و تعاونی‌های فعال پربازده‌تر به فعالیت خود بپردازند.

در حاشیه این نشست توافقی بین سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان صورت گرفت تا هفته کارگر در استان گلستان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز