خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان:

یارانه شیر کارخانجات به منظور تثبیت قیمت محصولات لبنی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۴۲

به منظور تثبیت قیمت فرآورده‌های لبنی تا پایان سال ۹۲ پرداخت ما به التفاوت فرآورده‌های شیر به صورت یارانه ۱۹۰ تومان به ازای هر کیلو، به کارخانجات پرداخت می‌شود.

ایلنا - گرگان: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان گفت: به منظور تثبیت قیمت فرآورده‌های لبنی تا پایان سال ۹۲ پرداخت ما به التفاوت فرآورده‌های شیر به صورت یارانه ۱۹۰ تومان به ازای هر کیلو، به کارخانجات پرداخت می‌شود.
به گزارش ایلنا از گرگان، «علی مرگدری» در جلسه هدفمند کردن شیر استان که در استانداری گلستان برگزار شد، ابراز داشت: مبلغ ۱۹۰ تومان یارانه به ازای هر کیلو شیر خام تحویلی دامداران به کارخانجات لبنی پرداخت می‌شود و کارخانجات لبنی موظفند که شیر خام خریداری شده را با مشخصات متعارف از ابتدای آذر ماه سال جاری به ازای هرکیلو ۱۳۰۰ تومان محاسبه و به دامداران پرداخت کنند.
به گفته وی، یارانه شیر به دامداران از ابتدای آذر ماه تا پایان بهمن بصورت یک جا پرداخت می‌شود ویارانه شیر اسفند بصورت هفتگی محاسبه و پرداخت می‌شود.
وی بیان داشت: مبنای محاسبه پرداخت مابه التفاوت صورت مجلس خرید شیر خام است که باید به امضاء دامدار(فروشنده)، کارخانه(خریدار)، معاونین بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور دام سازمان جهاد کشاورزی رسیده باشد.
مرگدری عنوان داشت: کارخانجات موظف هستند تا شیر خام خریداری شده را با مشخصات متعارف و با در نظر گرفتن میزان بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار و ۳ و دو دهم درصد چربی قیمت شیر تعیین می‌شود که بر این اساس می‌توانند قیمت را از ۱۳۰۰ تعیین محاسبه نمایند و به دامداران پرداخت نمایند.
وی با تاکید براینکه کارخانجات موظفند تا پایان سال قیمت‌های محصولات لبنی را افزایش ندهند، افزود: کارخانجات موظفند براساس قیمت‌های مصوب شده تیرماه سال ۹۲ عمل کنند وهمچنان در عرضه محصولات خود تثبیت قیمت‌ها را رعایت کنند و نظارت دقیق بر انجام این کار باید انجام شود.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استان در ارتباط با سهم یارانه شیر استان تصریح داشت: کل یارانه‌ای که برای شیر به استان گلستان قرار است پرداخت شود ۵۵ میلیارد ریال است که اولویت این سهم با دامداران استان خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش قیمت‌های فراورده‌های لبنی اظهار داشت: هر کارخانه‌ای می‌تواند یک مرحله در سال بر اساس اجازه‌ای که دولت به آن‌ها می‌دهد افزایش قیمت داشته باشد و ممکن است کارخانه‌ای بر اساس کشش بازار‌‌ همان زمان افزایش دهد یا اینکه برخی‌ها دوست دارند فضای رقابتی خود را داشته باشند و در ماههای بعد افزایش دهند.
مرگدری با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اجرای این طرح هزینه دارد، خاطرنشان کرد: دولت با پرداخت ۱۹۰ تومان یارانه شیر با کارخانجات باید حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه کند که این مقدار یک سوم یارانه نقدی است که هر در طی یک ماه به مردم پرداخت می‌شود و این نشان دهنده این است که پرداخت یارانه به صنایع می‌تواند در تثبیت قیمت‌های، حمایت از تولید و صنایع بسیار تاثیر گذار باشد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استان با مثبت ارزیابی کردن این اقدام اساسی و هدفمند دولت تدبیر وامید اظهار داشت: این اقدام در جهت حمایت از دامداران صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز