خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی را هم نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۵۵۸

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گلستان با بیان اینکه حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی را هم نمی‌دهد، گفت: تورم در کشور ۴۷ درصد اعلام شده و حقوق کارگران فقط ۲۷ درصد افزایش یافته است.

رسول گرگیج با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: موضوع سختی کار کارگران یکی از مشکلات اصلی شرکت ها در کشور است که در استان این موضوع با دستور استاندار و همراهی مسئولین ادارات کل مالیاتی و دارایی، تامین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حل شدن است اما می‌طلبد نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را در این ماه های پایانی مجلس بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گلستان نقش مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ها و نهادها دارند ولی متاسفانه در گذشته توجهی به این موضوع نشده است. در گلستان با توجه به نشست های هم اندیشی جهت رفع مشکلات شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی با استانداری، ادارات کل مربوطه و انجمن صنفی داشتیم در حال برطرف شدن است.

گرگیج بیان کرد: دولت باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند که نسبت به پرداخت حق بیمه قراردادها به تامین اجتماعی اقدام کنند تا شرکت ها مشمول جریمه نشوند.

وی افزود: درحال حاضر ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت خدماتی فنی و مهندسی در استان فعالیت می کنند و بیش از ۱۰ هزار نفر دراین شرکت ها در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: یک کارگر با حقوق‌ فعلی حتی ۱۰ روز هم نمی‌تواند زندگی کند و دخل و خرج خانوار کارگری به هیچ وجه همخوانی ندارد. با این وضعیت یک کارگر چگونه می‌تواند اجاره خانه  بدهد یا حداقل های زندگی خانواده‌اش را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد جامعه کارگری استان مستاجر هستند و بایستی برنامه هایی در خصوص مهار تورم در کشور اجرایی شود تا این قشر زحمت کش جامعه دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز