خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

گلستان پیشرو در حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۷۱

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال 46 درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان به سازش ختم شده که 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنای گلستان، حیدر آسیابی در جمع اعضای شورای حل اختلاف شهرستان گرگان گفت: میانگین بالای سازش پرونده ها در استان نشان از اهتمام و جدیت کارکنان شورای حل اختلاف گلستان است و ما قدردان تلاش همه اعضای شورای حل اختلاف هستیم. 

آسیابی افزود: رویکرد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف،  باید برمصالحه متمرکز شود  و بیشتر از اینکه به دنبال رسیدگی و صدور حکم در پرونده های شورا باشیم  باید به دنبال سازش و مصالحه بود  و قطعا وقتی نتیجه پرونده ها با صلح و سازش منجر شود طرفین راضی تر  از دادگستری خارج می شوند.  

وی تاکید کرد: قوه قضاییه به دنبال استفاده حداکثری ازظرفیت شوراهای حل اختلاف برای تحقق صلح و سازش در پرونده‌ها است. 

احمد جعفری  رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان هم در این جلسه گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ، بیش از 100 هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده که 46 درصد با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف، ریش سفیدان و صلح یاران با مصالحه و رضایت طرفین به سازش ختم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز