خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

شاهد کاهش استقبال دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۸۶

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۸ سال اخیر با کاهش استقبال دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک مواجه هستیم و که از دلایل آن استقبال کاذب دانش آموزان به رشته تجربی است.

به گزارش ایلنای گلستان، محمد مهدی کاظمی امروز بعدظهر( ۱۶تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد:  اتفاقات مثبت در جامعه حاصل تعلیم تربیت است و مدرسه می تواند تحولات مثبت زیادی در جامعه ما ایجاد کند و همچنین مدارس کانون تحقق اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های که وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده در استانهای مرزی کشور هنرستان ایجاد کنیم که باعث درآمد ارزی وتوسعه ارتباط دو کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: باید علاقه و استعداد های دانش آموزان در کشور را شناسایی کنیم که بتوانیم آنها را به سمت رشته مطلوب پیش ببریم که کشور به آن نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در ۸ سال اخیر دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک استقبال نکردند که سهم رشته ریاضی فیزیک در سال تحصیلی ۱۳۹۲ ، ۲۸/۶ درصد بوده و این عدد در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ به ۱۴/۷ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از مهترین راهکار ها برای فرهنگ کارآفرینی توسعه هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش است که مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده حل خواهدکرد و همچنین پیگیرهستیم که دانش‌آموزان  پس از تحصیل وضعیت اشتغال آنان چگونه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز