خبرگزاری کار ایران

بی‎توجهی برخی دستگاه‎ها به آموزش‎های‎ تخصصی نشان می‎دهد دغدغه‌ای ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۵۸

قرار بود ۲۰۰ نفر کارشناس از دستگاه‎های اجرایی و تشکل‎های مردم نهاد در این همایش شرکت کنند که تنها حدود ۵۰ نفر در این دوره شرکت کردند.

ایلنا - گرگان: جانشین مدیریت بحران استان گلستان گفت: شرکت نداشتن برخی از دستگاه‎های عملیاتی در دوره‎های آموزشی تخصصی سیل نشان از بی‎توجهی و فقدان دغدغه آنان نسبت به این مبحثدارد.

به گزارش ایلنا از گرگان، صادق‎علی مقدم امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی درس‎های آموخته از سیلاب به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در گلستان اظهار داشت: قرار بود ۲۰۰ نفر کار‌شناس از دستگاه‎های اجرایی و تشکل‎های مردم نهاد در این همایش شرکت کنند که تنها حدود ۵۰ نفر در این دوره شرکت کردند.

وی ادامه داد: از این ۵۰ نفر هم حدود ۲۵ نفر از نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در دوره شرکت داشتند و بقیه این تعداد از نمایندگان تشکل‎های مردم‎نهاد بوده‎اند.

مقدم با تاکید بر آموزش به عنوان مهم‎‌ترین نرم افزار مدیریت بحران بلایای طبیعی تصریح کرد: ما در این بخش در آغاز راه هستیم و هنوز برخی دستگاه‎های اجرایی عملیاتی استان نیز نتوانسته‎اند به اهمیت موضوعات بحرانی در قالب مباحثآموزشی پی ببرند.

وی ادامه داد: مباحثطرح شده در این کارگاه آموزشی نشان داد، رویکردهای جدیدی در دنیا نسبت به مبحثمدیریت سیل شکل گرفته و این موضوعات علمی دایم در حال تغییر و بهینه‎سازی است.

این کار‌شناس مسئول مدیریت بحران با اشاره به موضوع سیل به عنوان یکی از مهم‎‌ترین بلایای طبیعی در گلستان افزود: وقوع سیلاب‎های متعدد در استان و خسارت‎های مالی و جانی که طی این چند سال به استان وارد شده نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مقدم یادآور شد: به دلیل وجود رودخانه‎های بسیار در داخل شهر‌ها، مشکلات شهرسازی و فرهنگ شهرنشینی، این بحران سالانه منابع بسیاری از اعتبارات حوادثی استان را به خود اختصاص می‌‎دهد و ناگزیر هستیم توجه ویژه‎ای به آن داشته باشیم.

وی متذکر شد: بهترین راهکار در این حوزه توجه به موضوع پیشگیری است که بخشی از آن سخت‎افزاری است و موضوعاتی چون لایروبی رودخانه‎‌ها، دیواره‎سازی، مدیریت کنترل و دیگر پروژه‎های پیشگیری را در بر می‌‎گیرد.

مقدم ادامه داد: بخشی از این راهکار توجه به بخش نرم‎افزاری است که آموزش را می‌‎توان مهم‌ترین ابزار این بخش نامید که فنون، آموخته‎‌ها، تجارب و علوم جدیدی را در این حوزه به دستگاه‎‌ها انتقال می‌‎دهد.

به گفته وی؛ بی‎توجهی به هرکدام از این بخش‎‌ها به ویژه بخش نرم‎افزاری، چرخه‎ای ناقص از مدیریت بحران را در این حوزه ترسیم می‌‎کند.

کارگاه آموزشی «درس‎های آموخته از سیلاب» به مدت یک روز و به همت اداره کل مدیریت بحران و آب منطقه‎ای استان و موسسه غیردولتی خانه فرید جوان در سالن اجتماعات محیط زیست استان گلستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز