خبرگزاری کار ایران

در آستانه سال نو: 

51 زندانی بدهکار از زندان های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

کد خبر : ۷۴۱۵۴۵

با حضور رئیس کل دادگستری، معاونان قضایی، دادستان یاسوج و مدیرکل زندان های استان 51 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند. 

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی؛ همزمان با ولادت با سعادت امام جواد (ع) و در آستانه سال نو مراسم جشن و شادی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان و با شرکت جمع کثیری از زندانیان در سالن ورزشی زندان یاسوج با شکوه خاص برگزار شد.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام مبارک رجب المرجب، برگزاری تمامی مناسبت های ملی و مذهبی با حضور حداکثری زندانیان را از جمله اقداماتی دانست که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت زندانیان و افزایش شناخت و معرفت و اصلاح و تربیت، باز اجتماعی شدن آنان را بهمراه خواهد داشت.

وی کسب رتبه های برتر در ارزیابی های استانی منجمله جشنواره شهید رجایی، ستاد اقامه نماز، صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت، مبارزه با بیسوادی، جشنواره کتابخوانی رضوی و ... را نشانه تلاش مضاعف و فعالیت جهادی همکاران در زندان های استان دانست و گفت: علیرغم کمبودهای فراوان و محدودیت های موجود اعتباری، کارکنان با عشق و علاقه خدمت می کنند.

عضو شورای قضایی با قدردانی از تعامل و همراهی خوب رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین قضایی استان و شهرستان ها خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره در جهت کاهش جمعیت کیفری شد و گفت: خوشبختانه از محل کمک های سازمان و ستاد دیه کشور و کمک خیرین هم استانی و خارج از استان امروز شاهد آزادی 51 نفر از زندانیان بدهکار خواهیم بود که با احتساب این افراد، جمع زندانیان آزاد شده جرائم غیرعمد در سالجاری به 319 نفر خواهد رسید.

جمیاری با سپاس و قدردانی از عنایات ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بخاطر اعطای عفو عمومی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: تا کنون 1043 نفر از زندانیان زندان های استان مشمول بهره مندی از عفو شده که تعداد 640 نفر آزاد و مابقی تخفیف مجازات گرفته که امیدواریم با توجه به عدم محدودیت زمانی اعمال عفو این تعداد افزایش داشته باشد.

در ادامه غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان در این جشن و آئین با ذکر فضیلتهای ماه رجب و بیان احادیثی از حضرت جواد الائمه (ع) خواستار بهره مندی بیشتر از این ماه و ارتباط قلبی با ائمه معصوین علیهم السلام شد.

وی با ذکر این نکته که زندان محلی است برای تفکر درگذشته و اصلاح رفتار و کردار، اظهار داشت: حالا که خواسته و یا ناخواسته غفلت کرده و مرتکب جرمی شده اید، سعی کنید که در رفتار و کردار خود بازنگری کرده و اصلاح شوید و یقینا در صورتی که زمینه های ندامت و پشیمانی در شما دیده شوید هم مسئولین قضایی و هم مسئولین زندان ها فراتر از ظرفیت های قانونی کمک حال و گره گشای مشکلات خواهند بود.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اعطای عفو عمومی و دیگر تاسیسات حقوقی را نشانه رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی دانست و گفت: از همه همکاران قضایی می خواهم تا از همه ظرفیت های موجود و حتی بعضاً فراتر از آن را برای شما استفاده کنند، مشروط به اینکه از فضای فرهنگی و تربیتی زندان استفاده کنید و ضمن ندامت و پشیمانی رفتار و کردار خود را اصلاح کنید، بگونه ایی که در حین مرخصی و یا پس از آزادی اعتماد و اطمینان خانواده و جامعه را جلب و به همه نشان دهید که شما تغییر کرده اید و اصلاح شده اید.

در این جشن پر شور و سرور علاوه بر اجرای برنامه‌های سرود و مولودی خوانی ، آواز و آهنگهای محلی و… تعداد 51 نفر از زندانیان بدهکار زندان‌های استان نامه آزادی خود را همراه با شاخه های گل از مسئولان دریافت و با لبخند شادی و شکرگزاری به درگاه خداوند به دامان خانواده و جامعه برگشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز