خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد خبرداد؛

نجات جان 10 هزار قطعه ماهی در رودخانه بشار

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان 10 هزار قطعه ماهی گرفتار شده در آبگیر کوچکی در رودخانه بشار یاسوج خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری نژاد بسطامی گفت: حدود 10 هزار قطعه ماهی گرفتار شده در یک آبگیر کوچک حاشیه رودخانه بشار یاسوج از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

 وی با بیان اینکه با کاهش دبی آب رودخانه بشار یاسوج در قسمت هایی از مسیر پل مختار تا محدوه نزدیک به پلیس راه یاسوج اصفهان تعداد زیادی ماهی به همراه سایر آبزیان در آبگیرهای کوچکی گرفتار شده بودند، اظهارداشت: با تلاش کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان و جامعه محلی، حدود 10 هزار قطعه ماهی از مرگ حتمی نجات پیداکردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این قطعه ماهی‌ها بوسیله ماشین مخصوص حمل آبزیان نجات و کمی پایین‌تر در محدوده رودخانه رها سازی شدند.

جعفری‌نژاد، کم شدن دبی آب رودخانه بشار را ناشی از کم بارشی‌های ساله‌ای اخیر ، برداشت‌های بی رویه و غیر اصولی بهره برداران حاشیه بشار و ایجاد بندهای انحرافی در مسیر رودخانه دانست و خاطرنشان کرد:خلاءهای نظارتی گذشته در زمان نشاء و کشت محصولات آب بر حاشیه رودخانه سبب ورود خسارات این چنینی به بشار شده است.

 وی بر رعایت و تعریف حق آبه‌ها براساس وضع موجود تاکید داشت و اظهارداشت: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق‌هایی برای سال‌های آینده نیاز است حقآبه کشاورزان حاشیه رودخانه  و تمامی کسانی که به نحوی از آب رودخانه استفاده می کنند طوری تعریف شود که هم بهره‌بردار استفاده نماید و هم به آبزیان آسیبی نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز