خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی استان مطرح کرد:

تعطیلی 400 مرکز دولتی علمی- کاربردی در کشور/ مراکز دولتی نمی‌توانند مراکز علمی- کاربردی راه اندازی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۵۶

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی 400 مرکز دولتی علمی- کاربردی تحت نظارت نهادهای دولتی در کشور خبرداد و زمان تعطیلی کامل این مراکز را اتمام تحصیلات دانشجویان این مراکز عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، امین موسایی در نشست با رسانه‌ها گفت: از این تعداد چهار مرکز دولتی بهزیستی، جمعیت هلال احمر، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می شود‌.

وی دلیل تعطیلی این مراکز را مصوبه جدید هیات دولت ذکر و خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان مجوزی برای راه‌اندازی مراکز جدید دولتی علمی- کاربردی صادر نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکزی که هم اکنون توسط نهادهای عنوان شده در این استان راه اندازی شده وقتی تحصیلات تمام دانشجویان آنها به پایان رسید، تعطیل می شوند.

موسایی با بیان اینکه برخی از کارمندان این مراکز به نهادهای خود بازمی گردند، اظهارداشت: اگر رشته‌های باقیمانده نیاز سایر مراکز علمی -کاربردی استان باشد واگذار و اگر به این رشته‌ها نیاز نباشد نیز حذف می‌شود.

وی گفت: مراکز دانشگاه دولتی عنوان شده به خود کارمندان کنونی این مراکز با رعایت قانون با عنوان بخش خصوصی واگذار می شود.

رئیس‌دانشگاه علمی-کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد، وجود زیرساخت‌ها برای واگذاری‌رشته‌های دانشگاهی فنی به مراکز علمی کاربردی این استان را یک ضرورت قطعی خواند.

موسایی گفت: برای واگذاری رشته‌های فنی و تخصصی مانند عمران و برق نیاز به زیرساخت است که البته هزینه هایی را هم برای مراکز بطور حتم بدنبال دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود جلب اعتماد خانواده ها را مهمترین ملاک برای جذب دانشجویان مراکز علمی کاربردی برشمرد و یادآورشد: دانشگاه های معتبر چون اعتماد خانواده‌ها را به خود جلب کرده‌اند، معروف شده و جامعه آماری آنان بالا است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه دانشگاه علمی کاربردی در بخشی از موارد از سیاست های اولیه خود فاصله گرفته که بایستی به ریل اصلی خود بازگردد.

موسایی با تاکید بر انجام برنامه های فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: انجام امورات فرهنگی لازمه یک دانشگاه بوده و بطورحتم نگاه ما به این برنامه ها ویژه خواهد بود.

وی تعداد دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد را هفت هزار و ۴۰۰ دانشجو ذکر و گفت: تعداد دانشجویان ما از دانشگاه دولتی یاسوج بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز