خبرگزاری کار ایران

ذخایر آبی کهگیلویه و بویراحمد یکی پس از دیگری در حال خشک شدن است؛

بعد از شاه قاسم حالا نوبت چاه‌‌های آبی استان است/ برای حل مشکل از دست مهندسان هم کاری برنمی‌آید/ خطر زلزله در پی خشک شدن چاه‌های آب

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۹۴

قائم مقام شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از خشک شدن چاههای این استان اظهار نگرانی کرد وگفت: سد شاه قاسم خشک شده و سدهای دیگر نیز با افت شدید آب مواجه هستند که خطر خشک شدن آنها نیز وجود دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، آرش مصلح در اولین همایش الگوی مصرف بهینه انرژی در سالن آزادی شرکت نفت گچساران گفت: متاسفانه شرایط نگران کننده ای در حوزه آب داریم و آب سدهای ما نیز درحال خشک شدن هستند.

وی با بیان اینکه چاههای آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در حال خشک شدن هستند، اظهارداشت: سطح آب دشت های استان هم به پایین‌ترین حد خود رسیده و البته الان فقط دشت لیشتر گچساران به دلیل سدکوثر دارای آب است و مابقی خشک شده اند.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روان آب‌های این استان با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده‌اند و شرایط نگران کننده‌ای پیش روی ما در آینده نزدیک در حوزه آب داریم.

مصلح باتاکید براینکه اگر روند کنونی ادامه پیدا کند بدون حتم شاهد خشکسالی‌های گسترده خواهیم بود، ادامه داد: در شرایط کنونی کاری از دست مهندسان آب و برق هم بر نمی‌آید.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله بم به دلیل خشک شدن چاه‌های آبی منطقه بود و متاسفانه اکنون همین شرایط در استان ما حاکم است.

مصلح باتاکید براینکه خشک شدن چاه‌های آبی خطر زلزله‌های آینده در استان کهگیلویه و بویراحمد را شدت خواهد بخشید، اظهارداشت:ما هرروزه شاهد نگرانی های مردم در حوزه آب هستیم.

به گفته وی در برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تنش هایی در بین اهالی منطقه بوجود آمده که برای حل آن  نیازمند حضور پررنگ معتمدان و متنفذین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز