خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یاسوج :

راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر محقق شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۰۰

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: متاسفانه سال های سال پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در دولت گذشته با وجود تمامی وعده ها و شعارها به حال خود رها شده بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " محمودرضا رحیمی " در ویژه برنامه زنده تلویزیونی «شویل دنا» که به مناسبت دهه فجر از شبکه دنا پخش شد، اظهارداشت: راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از وعده های رهاشده و برزمین مانده دولت گذشته بود که بالاخره در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید و راه اندازی آن محقق شد.

وی با تشریح تلاش های مسئولان استانی و وازرت علوم و تحقیقات دولت یازدهم برای راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: این مسئله در دولت گذشته لاینحل مانده بود ولی اکنون به همت استاندار استان، دانشگاه یاسوج و حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سفر ریاست جمهوری مصوب و اعتبار ویژه ای جهت راه اندازی آن اختصاص داده شد.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: چهار میلیارد تومان هدیه سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد و در بودجه سال 96 نیز بودجه اختصاصی برای این پارک در نظر گرفته شده است.

رحیمی با تشکر از پیگیری های ویژه " سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد" ، بیان داشت: عمده مشکلات حل شده و جناب استاندار به شدت پیگیر هستند.

وی افزود: دانشگاه یاسوج با صلابت و در عین حال دارا بودن شاخصه های کیفی بالا در حال رشد و تعالی است.

این استاد دانشگاه گفت: تمرکز دانشگاه یاسوج بر اجرای سیاست های ابلاغی وزارت علوم بوده که رشد و توسعه این دانشگاه را به همراه داشته است.

بگفته رحیمی، تمرکز کنونی دانشگاه یاسوج بر ایجاد دانشگاههای نسل سوم است یعنی دانشگاههایی که در پرتو تولید علوم کاربردی،  ثروت آفرینی کنند.

وی گفت: پژوهش و آموزش توامان بایستی در جهت ثروت آفرینی همراه باشند که این سیاست به جد در دولت تدبیر و امید پیاده سازی و دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: کاربردی کردن پژوهش، کیفی نمودن آموزش و توسعه روابط بین الملل با دانشگاهها و موسسات معتبر علمی دنیا از مهمترین سیاست های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است که دانشگاه یاسوج نیز در راستای همین سیاست ها و این 3 محور حرکت می‌کند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شش هزار دانشجو و 230 هیات علمی در دانشگاه یاسوج مشغول هستند، افزود: سطح کیفی دانشگاه نسبت به دانشگاههای هم تراز خود بالاتر است که این مسئله به توان علمی بالای همکاران هیات علمی ما در دانشگاه برمی گردد.

وی با اشاره به رتبه های ممتاز کسب شده توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه در زمینه های مختلف، اظهار داشت: حضور دو دانشجوی نمونه کشوری در دو سال گذشته در دانشگاه یاسوج وزن و اعتبار خاص دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای کشور را نشان می دهد.

راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر محقق شد

رحیمی، امتیاز ویژه دانشگاه یاسوج در مقایسه با دانشگاههای بزرگتر و باسابقه تر را ، جوان بودن و پویا بودن عنوان کرد و گفت: کسب موفقیت ها و امتیازات در دانشگاه یاسوج مرهون همین دو عامل است.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: به حول و قوه الهی دانشگاه یاسوج بعنوان دانشگاه مادر استان با صلابت در حال رشد و تعالی است و تمام کسانی که دوستدار رشد و توسعه همه جانبه علم و دانش در استان هستند در کنار دانشگاه و همگام با این موفقیت ها از دانشگاه حمایت می کنند و امیدوارم شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر فرزندان این استان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز