خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

تنها اقتصاد دانش بنیان می تواند جایگزین اقتصاد متکی به نفت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۲۵

اصفهان یکی از استان‌های با سابقه در بخش صنعت است و با وجود نیروهای متخصص و کارآزموده در این استان می‌تواند در زمینه شهرک‌های علم و فناوری و تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان و همچنین ایجاد کریدورهای علم و فناوری پیشتاز بوده و در این زمینه نقش آفرینی کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تنها اقتصاد دانش بنیان می تواند جایگزین اقتصاد متکی به نفت باشد، گفت: برای توسعه و پیشرفت باید اتفاقی رخ دهد و آن این است که جهت گیری خود را قدری تغییر دهیم و از اقتصاد متکی به نفت و منابع طبیعی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی این استان، در نشستی با روسا و دست اندرکاران این شهرک اظهار داشت: ‌ ایران حتماً باید از توسعه و پیشرفت برخوردار باشد. جوانان تحصیلکرده و ظرفیت های متنوع موجود در کشور ایجاب می کند، گام‌های موثری در مسیر توسعه و پیشرفت برداشته شود.

وی با تاکید براین‌که ایران یکی از کشورهای با ثبات و دارای امنیت در منطقه است، خاطرنشان کرد: همه شرایط برای رشد و توسعه در ایران مهیا شده و از نظر تاریخی نیز یکی از کشورهای منطقه که انتظار پیشرفت از آن می رود ایران است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه استان اصفهان را استانی با ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش دانشگاهی دانست و گفت: اصفهان یکی از استان‌های با سابقه در بخش صنعت است و با وجود نیروهای متخصص و کارآزموده در این استان می‌تواند در زمینه شهرک‌های علم و فناوری و تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان و همچنین ایجاد کریدورهای علم و فناوری پیشتاز بوده و در این زمینه نقش آفرینی کند.

جهانگیری با تاکید براین‌که دولت از توسعه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین توسعه علم و فناوری در همه استان‌ها و به ویژه استان اصفهان حمایت می‌کند، اظهار امیدواری کرد که دغدغه های مربوط به بودجه و اعتبارات این شهرک رفع شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: دولت تلاش می‌کند در حد امکان مصوبات و سیاست‌گذاریهای لازم را برای توسعه این شهرک علمی و تحقیقاتی و همچنین ایجاد کریدورعلم و فناوری فراهم کند.

در این نشست معاون علمی وفناوری رییس جمهور نیز در سخنانی به بیان سیاست‌های دولت برای توسعه علم و فناوری پرداخت و گزارشی نیز در خصوص اقدامات انجام شده در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ازسوی رییس این شهرک ارایه شد.

در این گزارش به تعداد مراکز رشد علمی و فناوری، پارکهای علم و فناوری، پارک علمی کودکان و نوجوانان، نحوه و مراحل ورود و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک، واحدهای فناوری مستقر در شهرک و همچنین جایگاه بین المللی این شهرک اشاره شد و ضمن بیان توضیحاتی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای شهرک، چالش‌ها و خواسته‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مطرح گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز