خبرگزاری کار ایران

عضو شورای‌ شهر یاسوج در گفت و گو با ایلنا:

"بلکو" یاسوج از "زیلایی" بویراحمد محروم‌تر است/ نقش نظارتی شورا بر شهرداری یاسوج عملی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۴۷۵

عضو شورای‌شهر یاسوج از بکارگیری غیرقانونی 60 نیروی انسانی جدید در شهرداری این شهر انتقاد کرد.

سرافراز اردشیری به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه شهرداری یاسوج در اقدامی خلاف قانون اقدام به جذب و بکارگیری 60 نیروی انسانی کرده که بر اساس اسناد موجود، این افراد از نزدیکان مسئولان شهرداری و حتی برخی اعضای شورای‌شهر هستند.

وی با بیان اینکه ما از شهردار یاسوج دلیل این اقدام را خواستار شدیم که وی گفت این افراد در شرکت‌های تابعه جذب شده و ربطی به شهرداری ندارند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در لیست ما، تمامی افراد بکار گرفته شده از نزدیکان مسئولان شهرداری و حتی فرزند یک عضو شورای‌شهر یاسوج هستند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای‌شهر یاسوج گفت: من و 2 عضو دیگر شورای شهر یاسوج که منتقد عملکرد شهردار و مسئولان‌شهری هستیم و با این رویه مخالف بوده دیگر زورمان در این بخش به آقایان نمی‌رسد و آنها هم احساس می‌کنند دستگاه‌های نظارتی در این حوزه دخالت نمی‌کنند و هر طور دوست دارند رفتار می‌کنند.

اردشیری با اشاره به حقوق معوقه کارگران شهرداری یاسوج تصریح کرد: سئوال ما این است چرا شهرداری این شهر درحالی‌که هم از تورم نیرو رنج می‌برد و هم مشکلات مالی دارد اقدام به بکارگیری 60 نیروی انسانی از نزدیکان خود می‌کند و اجازه نمی‌دهند سایر جوانان در این نهاد مردمی بکار گرفته شوند.

وی گفت: برخی‌اعضای شورای‌شهر یاسوج دنبال منفعت‌طلبی‌های خود بوده، نه اصلاح‌طلبی اما همین‌ها شعار اصلاح‌طلبی سر می‌دهند و مدعی جریان اصلاح‌طلبی هستند.

عضو شورای اسلامی‌شهر یاسوج با ادامه انتقادات خود از عملکرد مسئولان شهرداری و برخی اعضای شورای‌این شهر تصریح کرد: ما معتقدیم نباید در شورای‌شهر دنبال منفعت‌طلبی با سردادن شعار اصلاح‌طلبی بود و هرگاه خواستیم به انسجام دست پیدا کنیم همین منفعت طلبی‌ها اجازه انسجام به شورای‌شهر را نمی دهد.

اردشیری افزود: برخی حوزه‌های شهری یاسوج متاسفانه مشکلات گسترده‌ای دارند بگونه‌ای که حوزه "بلکو" اکنون از محروم‌ترین نقطه بویراحمد یعنی "زیلایی" هم محروم‌تر است.

وی گفت: آقایان به جای عمران و آبادانی مناطقی چون شرف‌آباد، دولت‌آباد، اکبرآباد، محمودآباد و نجف‌آباد و "بلکو" تنها به فکر مرکز شهر یاسوج بوده و به سایر مناطق توجهی نمی کنند.

عضو شورای اسلامی یاسوج افزود: کارهای عمرانی جای خود را به کارهای سیاسی و تبلیغاتی داده در حالیکه شاهد فعالیت مطلوب در حوزه عمرانی شهر یاسوج نیستیم.

اردشیری در ادامه تاکید کرد که اکنون آمار واقعی کارگران و نیروهای شاغل در شهرداری یاسوج را ندارد و دلیل آن نیز همراهی نکردن مسئولان شهرداری یاسوج با خود اوست.

وی گفت: آقایان چون نمی‌خواهند ما از وضعیت بکارگیری نیروهای انسانی در شهرداری یاسوج مطلع شویم اقدام به بکارگیری نیروهای موردنظر خود می کنند و به ما هم آماری نمی دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: در حوزه مالی و هزینه کردهای شهرداری این شهر نیز اطلاعی نداریم و متاسفانه مسئولان شهرداری یاسوج برخلاف قانون، هیچ اطلاعاتی در این زمینه به ما نمی دهند.

اردشیری گفت: در چهارسال گذشته، مسئولان شهرداری یاسوج در زمینه هزینه ها و درآمدهای شهرداری این شهر به ما گزارشی نداده اند و ما اطلاعاتی از این وضعیت نداریم.

وی با اشاره به نقش نظارتی شورای شهر یاسوج بر شهرداری این شهر، خاطرنشان کرد: نقش نظارتی ما بر شهرداری یاسوج بنا به دلایلی که گفته شد عملی نمی شود.

عضو شورای شهر یاسوج افزود: بطور مثال حدود 2 ماه پیش یکدستگاه پراید در همایش پیاده روی به برنده آن از سوی شهرداری این شهر داده شد درحالیکه حدود 10 روز پیش مجوز این کار در شورای شهر به شهرداری داده شد.

اردشیری از خرید یکدستگاه پراید دیگر به یکی از دست اندرکاران شهرداری یاسوج با هزینه شهرداری این شهر هم اظهار نارضایتی کرد.

وی گفت: در چهار سال گذشته هرچه به شهرداری اصرار کردیم یکدستگاه وسیله نقلیه برای شورای شهر خریداری شود اقدامی نشد اما متاسفانه در اقدامی خلاف قانون و از محل عوارض اخذ شده شهرداری، یکدستگاه پراید برای یکی از مسئولان شهرداری یاسوج خریداری شده است.

این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد که نقش نظارتی شورای این شهر بر شهرداری عملی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز