خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

در سال تحصیلی جدید، ۵۴۰ هزار دانش‌آموز روانه مدرسه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۱۲

۴۷ هزار معلم در سراسر استان در نخستین روزسال تحصیلی جدید روانه مدرسه جهت آموزش به ۵۴۰هزار دانش آموز کرمانی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید دراستان کرمان، ۵۴۰ هزار دانش‌آموز روانه مدرسه در سراسر استان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از کرمان، جهانگیری در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه ادارات شهرستان ها و مناطق استان با اشاره به اینکه سه‌شنبه هفته آینده، نخستین روز بازگشایی سال تحصیلی ۹۳-۹۴ است افزود: ۴۷ هزار معلم در سراسر استان کرمان در نخستین روز سال تحصیلی جدیدروانه مدرسه می‌شوند، بنابراین چرخش دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت از جهات مختلف دارای ارزش و اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم سال تحصیلی جدید را خوب آغاز کنیم، بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید چند راهبرداصلی و اساسی در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بازخورد بخش اعظمی از نیازها و درخواست‌های جامعه از دستگاهتعلیم و تربیت در آموزش متوسطه رقم می‌خورد و نگاه جامعه به آموزش و پرورش دقیقا از زاویه متوسطه است.

جهانگیری با اشاره به اینکه هرچند شکل‌گیری شخصیت و پایه آموزشی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف در پایه اول ابتدایی شکل می‌گیرد، افزود: هر بنایی در پایه ابتدایی گذاشته شود، مطمئنا تاثیر آن را در دوران متوسطه مشاهده می‌کنیم، اما نگاه جامعه فعلا نگاه به آموزش متوسطه است و خروجی دستگاه تعلیم و تربیت هم در دوران متوسطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه به اشتغال هم از طریق دوران متوسطه صورت می‌گیرد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نظری ما باید زمینه‌ساز اشتغال باشند.

وی ادامه داد: جامعه به دنبال آن است که خروجی آموزش و پرورش باید زمینه اشتغال و ورود اشتغال در عرصه‌های مختلف را فراهم کند، بنابراین نگاه به متوسطه یک نگاه دقیق و عمیقی است که زمینه کار متوسطه باید عمیق، دقیق و همراه با تحقق تماماین درخواست‌ها باشد.

جهانگیری تصریح کرد: باید نگاه‌مان به تاسیس هنرستان دقیق باشد و به ادامه فعالیت هنرستان و کار در آنجا دقیق باشیم، از بعد کمی آن کاملا کاسته شود و در راستای توانمند سازی و کیفیت این مجموعه کار آموزش متوسطه افزوده شود.

جهانگیری عنوان کرد: اگر بخواهیم آموزش متوسطه چشم‌انداز این باشد که پاسخگویی به نیاز جامعه قرار گیرد باید به این قسمت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در حوزهمعاونت آموزشی باید این کار دنبال شود.

وی بیان داشت: در گذشته آمار و ارقام نشان داده هر چه در این زمینه سرمایه‌گذاری و دقت داشته باشیم خروجی آموزش و پرورش قطعا به سمتی می‌رود که حتمانیاز جامعه را تکمیل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید نگاهمان در خروجی آموزش متوسط نظری در رشته‌های تجربی، نظری و انسانی نگاه دقیقی باشد همراه با تبادلی که بایدصورت گیرد.

جهانگیری افزود: هدایت تحصیلی ما قطعا دچار مشکل و چالش است و در نهایت این توازن حاکم نمی‌شود و نتوانسته‌ایم در بحثهدایت تحصیلی، زمینه‌سازی آن، توجیه اولیا، توجیه دانش‌آموزان و ایجاد فرصت‌های دیگر شرایطی را فراهم کنیم که بدون اجبار و اکراه دانش‌آموزان را دقیقا بر اساس نیاز جامعه در رشته‌های مورد نظر هدایت کنیمو توازن را به وجود آوریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به صورت جدی در این قسمت ورود پیدا کنیم و در رابطه با بالابردن کیفیت آموزشی در این دوره تحصیلی ورود جدی داشته باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش محقق نمی‌شود مگر اینکه ما میزان مهارت، درجه و توانمندی معلمان را افزایش دهیم و باید اطلاعات همکاران ما به‌روز باشد و توانمندی آنها مبتنی بر نیاز این بخش شکل بگیرد تا بتواند توسعه و ارتقا پیدا کند.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که مدیریت ما مدیریت مدرسه‌ محور باشد و یک قسمت کار اینجا است که مدرسه باید محور کار آموزشی و پرورشی قرار گیرد و در راستای توانمندسازی نیروی انسانی حرکت کند.

این مقام مسئول افزود: معاونان متوسطه باید در سال ۹۴ - ۹۳ تلاش کنند به این سیاست کلیدی و راهبردی آموزش و پرورش یعنی ارتقای کیفیت دسترسی پیدا کنند و تمام تلاش‌شان را برای ارتقای توانمندسازی خود انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز