خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

اهل قلم در تعالی فرهنگی اقتصادی تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴۵

باید با قلم محرومیت و فقر را از چهره استان زدود و این کار از عهده نویسندگان توانمندی برمی‌آید که در این جلسه حضور دارند.

استاندار کرمان گفت: اهل قلم و نویسندگان و پژوهشگران کرمانی باید در راستای تعالی فرهنگی اقتصادی استان تلاش کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان, رزم‌حسینی در نشست هم اندیشی اهل قلم در توسعه فرهنگی اقتصادی با تاکید بر اینکه قلم می‌تواند در تعالی فرهنگی و اقتصادی نقش داشته و عامل توسعه استان باشد، افزود: مهمترین رسالت قلم، نوشتن متعهدانه و منصفانه است و نویسندگان باید با مدد از قلم خویش در راه خدمت به جامعه تلاش کنند، چرا که تاثیر قلم بسیار زیاد و ماندگار همچون خون شهیدان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه با استفاده از قلم می‌توان ۳۵ سال عقب افتادگی کرمان را جبران کرد، گفت: اهل قلم باید بتواند فرهنگ سازی کرده و کار اقتصادی و توسعه را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه فاصله کرمان امروز تا کرمان فردا بسیار طولانی است، گفت: با نوک قلم می‌توان تاریخ را جابه‌جا کرد و از عقب ماندگی به سوی توسعه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز هنوز آثار دوران دفاع مقدس را در بدن خود دارد، اظهار کرد: اما این نسل نمی‌خواهد آلوده سیاسی کاری و خط بازی شده و در باندهای سیاسی قرار گیرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تنها نوشتن مهم نیست، بلکه چگونه نوشتن مهمتر است، افزود: جمله یک نویسنده کرمانی می‌تواند تاثیری در تاریخ استان بگذارد که منجر به پیشرفت استان شود و روحیه کار و تلاش مضاعف و فعالیت گسترده در استان را به وجود آورد.

رزم‌حسینی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان کرمان در مباحثکشاورزی، معدنی، نیروهای جوان انسانی و غیره، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا گنج‌های شهرستانی همچون قلعه‌گنج که مردمانش از عقب ماندگی شهرستان در رنج هستند، به ثروت تبدیل شود و مردم با استفاده از گنج‌های خدادادی به رفاه برسند.

وی با تاکید بر اینکه تنها نویسندگان می‌توانند با نوک قلم به رنج مردمان خطه کویری کرمان خاتمه دهند، گفت: باید با قلم محرومیت و فقر را از چهره استان زدود و این کار از عهده نویسندگان توانمندی برمی‌آید که در این جلسه حضور دارند.

استاندار کرمان با بیان اینکه نباید یکدیگر را با عناوین و القاب مورد خطاب قرار دهیم، اظهار کرد: باید یکدیگر را با نام کوچک خطاب کنیم و از عناوین و پست‌ها کناره‌گیری کنیم تا اختلافات با عناوین مختلف سیاسی زیادتر از این نشود.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه کرمان باید به جایگاه واقعی و اصلی خود در عرصه‌های فرهنگ، اقتصاد و مذهب برسد، افزود: همه اقشار جامعه باید به دور از خط بازی و سیاسی بازی در راه نهضت سازندگی تلاش کنند، چرا که استان کرمان می‌خواهد یک شهر نمونه اقتصاد مقاومتی باشد و در شرایطی که اختیارات لازم داده شود، رسیدن به آن دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به وجود هفت هزار شهید و ۱۱۰ هزار رزمنده در استان کرمان، تصریح کرد: آنها رفتند که از کشور دفاع کنند و امروز ما باید با استفاده از قلم و تفکر خود دشمن فقر را از بین ببریم و شادی و نشاط را در جامعه بالا ببریم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ایران کشوری است که جز ولایت و توسعه راه دیگری ندارد، افزود: تنها در سایه انسجام داخلی و وحدت ملی می‌توان به آبادانی مستمر رسید و در غیر این شرایط از آبادانی دور خواهیم ماند.

رزم‌حسینی با انتقاد از اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهد مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و از ایران نیز کشوری عقب‌افتاده بسازد، به همین سبب مسلمانان باید هوشیار باشند و در دام دشمنان نیفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز