خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی استان کرمان تاکید کرد:

مشارکت شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرایم موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۱

معاون اجتماعی استان کرمان گفت: شهروندان می توانند با رعایت هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرایم سرقت موثر باشند.

کرمان - ایلنا: سرهنگ «علیرضا پریور» گفت: در برررسی‌های صورت گرفته بسیاری از جرایمی که مجرمان مرتکب می‌شوند بر اثر عدم آگاهی و یا سهل انگاری خود و خانواده‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا از کرمان معاون اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه پیشگیری مطمئن‌تر، آسان‌تر و مقدم بر درمان است، گفت: اگر در جامعه‌ای هنجار‌ها رعایت نشود، کجروی اجتماعی پدید می‌آید.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و حضور شهروندان در مراکز خرید لازم است نسبت به هشدارهای پلیس توجه جدی شود تا زمینه برای نیات سارقین فراهم نشود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مراقب موتور سیکلت سوارهای عبوری باشید خاطر نشان کرد: کیف قاپی معمولاً با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر ترک نشین با کلاه انجام می‌شود.

سرهنگ «پریور» با تاکید بر همراه نداشتن پول زیاد، گفت: از قرار دادن وجه نقد زیاد در منزل و خودرو خودداری نمایید.

معاون اجتماعی استان تصریح کرد: از تردد به تنهایی در کوچه‌ها و خیابانهای خلوت جدا خودداری نمایید.

سرهنگ «علیرضا پریور» در پایان با اشاره به اینکه معمولاً افراد کیف قاپ در اطراف بانک‌ها، دفا‌تر اسناد رسمی، بنگاه‌ها، مراکز خرید و یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند، خاطر نشان کرد: با رعایت یک سری نکات ساده و در عین حال ظریف می‌توان از بسیاری سرقت‌ها پیشگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز