خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان خبر داد:

تولید ۲۲ مصاحبه تصویری با مجرمین در جهت پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان از تولید ۲۲ مصاحبه تصویری از مجرمان باسابقه به منظور پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان خبر داد.

کرمان - ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان از تولید ۲۲ مصاحبه تصویری از مجرمان باسابقه به منظور پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان خبر داد.
به گزارش ایلنا از کرمان حمید خالقی افزود: این امر موجب می‌شود تا از تجربیات و راهکارهای مجرمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.
این مقام قضایی تصریح کرد: مصاحبه‌های تصویری با مجرمین در سه لوح فشرده تحت عنوان عبرت منتشر شده است.
وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و با هدف اطلاع‌ رسانی و هشدار به شهروندان، تعدادی کلیپ‎ نیز در قالب نماهنگ، انمیشن و یا مصاحبه در این حوزه ساخته شده است.
خالقی افزود: موضوعات کلیپ‌های ساخته شده شامل عواقب نداشتن گواهینامه رانندگی، تمرّد نسبت به مأموران دولت، جیب‌بری در اتوبوس‎های واحد، فراری دادن متهم موادمخدر، تقلب در امتحان، سرقت زیورآلات کودکان در پارک، کیف‎قاپی، مصرف سیگار مساوی با شروع جرائم، استفاده از ماهواره سبب تخریب خانواده، خوردرو‎های مسافرکش شخصی و شکار غیرمجاز است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: برای امکان انعکاس و انتقال این نماهنگ‌ها از طریق بلوتوثبه افراد این نماهنگ‌ها هر کدام به مدت چهار دقیقه ساخته شده‎اند.
خالقی با بیان اینکه تا پایان امسال ساخت ۱۰ کلیپ دیگر در ا‎ین حوزه در دستور کار قرار دارد، افزود: البته شش انیمیشن هم در این حوزه تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال نیز شش انمیشن در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و هر کدام به مدت سه دقیقه تولید شده است، گفت: از این تعداد سه انیمیشن با لهجه کرمانی تولید شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سه انیمیشن نیز با زبان رسمی و با سبک جدید که حتی قابلیت نمایش در رسانه ملی را هم دارند، در این حوزه تولید شده است.
خالقی موضوعات انیمیشن‎های ساخته شده در این حوزه را سرقت در مغازه، سرقت در خودرو، چک ضمانتی، مواد روان‎گردان شیشه و اختلالات خانوادگی عنوان کرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر کلیپ‎‌ها و انیمیشن‎های تولید شده با فرمت‎های متفاوت بر روی سایت معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز