خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی هرسین:

اعتیاد و بیکاری به مهمترین معضلات جوامع روستایی تبدیل شده‌اند

بخشدار مرکزی هرسین گفت: اعتیاد و بیکاری از مهم‌ترین مشکلات و معضلاتی هستند که متوجه جوامع روستایی شده‌اند و می‌توان با اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، ارائه راهکارهای و استفاده از ظرفیت مشاوران حوزه اشتغال توان اقتصادی و معیشتی مردم را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در هرسین، نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان هرسین با حضور بخشدار مرکزی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست آذر خسروی بخشدار مرکزی هرسین ضمن تأکید بر رعایت آیین نامه‌های مالی دهیاری‌ها توسط دهیاران بر اجرای پروژه‌های عمرانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با بافت و نیاز روستا تأکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و نقش ارزنده دهیاران در توسعه و رونق مناطق روستایی می‌بایست با بهره‌گیری از الگوهای مناسب و اثر بخش با محوریت توانمندسازی جوامع روستایی در اقتصادی کردن روستاها به ایفای نقش بپردازند.

خسروی اظهار کرد: اعتیاد و بیکاری از مهمترین مشکلات و معضلاتی هستند که متوجه جوامع روستایی شده‌اند و می‌توان با اشتغالزایی، محرومیت زدایی، ارائه راهکارهای و استفاده از ظرفیت مشاوران حوزه اشتغال توان اقتصادی و معیشتی مردم را افزایش داد.

بخشدار مرکزی هرسین همچنین از شروع بکار گروه‌ها و سمن های دوستدار طبیعت در بخش مرکزی خبر داد و گفت: اعضای این گروه‌ها در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی می‌توانند نقش مثبتی ایفا کنند.

تشکیل تیم‌های ورزشی جهت برگزاری مسابقات در جام رمضان، رعایت حریم مالکیت های خصوصی، اجرای به موقع و نظارت بر طرح های عمرانی، اطلاع رسانی به موقع از وقایع اجتماعی به ادارات و ارگانهای دولتی، آمادگی در جهت برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی در 21 خرداد، حفاظت از منابع طبیعی و بعمل آوردن اقدامات لازم در جهت جلوگیری از آتش سوزی ،آمایش و نیاز سنجی امکانات دهیاران و وسائل و ادوات موجود در منطقه در جهت مقابله با آتش سوزی و کمک به اشتغالزایی زنان از دیگر موضوعات مورد بحث بخشدار مرکزی هرسین بود.

نواخته شدن زنگ مقاومت ، دیدار با خانواده های معظم شهداء و عطر افشانی مزار شهداء از برنامه های اجرا شده در سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان هرسین بود.

یاور محمدی فرماندار شهرستان هرسین در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت در مدرسه ابتدایی 17 شهریور طی سخنانی گفت خرمشهر با قدرت ایمان و رشادتهای رزمندگان اسلام از حصر آزاد شد و این حماسه  را میتوان یکی از بزرگترین و مهمترین افتخارات رزمندگان در طول 8 سال جنگ تحمیلی دانست.

محمدی ادامه داد حماسه خرمشهر نمادی از ایستادگی و استقامت ملت ایران در برابر ظلم استکبار جهانی بود که با طراحی های دقیق و منظم فرماندهای دوران دفاع مقدس به پیروزی انجامید .

فرماندار هرسین در پایان گفت تبیین ارزشها و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های جدید باعث زنده نگه داشتن یاد شهداء و آرمانهای انقلاب خواهد شد .

کد خبر : ۳۷۳۸۰۳