خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مردم به دور از تعصبات قومی نمایندگان خود را انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۸۳۵

یک فعال سیاسی در کرمانشاه گفت: مردم با درایت و تفکر و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و بر اساس شایستگی ها و توانایی ها، نمایندگان خود را انتخاب کنند.

ذکریا عباسی فرد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز شورای اسلامی، اظهار کرد: در بعد کلی شرکت در انتخابات امری لازم و ضروری است و به فرموده مقام معظم رهبری "همه باید بیایند".

عباسی فرد با اشاره به اینکه قضیه انتخابات مجلس خبرگان رهبری با مجلس شورای اسلامی با هم متفاوت هستند، گفت: به خاطر شرایط خاص مجلس خبرگان رهبری و حضور مجتهدین در انتخابات آن، فقط حضور گسترده و انتخاب اصلح را باید مد نظر داشته باشیم.

این پیشکسوت رسانه‌ای عنوان کرد: اما در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نکاتی را بایستی مدنظر داشته باشیم؛ ابتدا موکدا تاکید به حضور گسترده همه هم استانی‌های عزیز و ملت گرانقدر ایران در این برهه خاص و ملی است. اما در همین جا تذکراتی را در مورد نمره قبولی نگرفتن نمایندگان فعلی و فرصت سوزی نمایندگان استان در مجلس را باید مدنظر داشته باشیم.

عباسی فرد در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات مجلس دهم حضور جناح ها از تنوع برخوردار نیست، تاکید کرد: متاسفانه شرایطی پیش آمده که تنوع چندانی در میان دیدگاه‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه و به طبع در کل کشور وجود ندارد و این امر باعث شده که دست مردم برای انتخاب کمی بسته باشد اما بازهم به دلیل عرق ملی و دلبستگی به نظام باید حضور در این عرصه پرشور باشد.

وی به فرصت سوزی نمایندگان کرمانشاه در مجلس نهم اشاره داشت و افزود: مردم توجه داشته باشند که فرصت های کم نظیری را به خاطر ناتوانی و بعضا ضعف نمایندگان‌شان در مجلس شورای اسلامی از دست داده‌اند، پس بهتر است با تدبیری که در مردم عزیز کرمانشاه وجود دارد، نسبت به انتخاب اصلح اقدام کنند تا پیش از این از فرصت سوزی‌های صورت گرفته، متضرر نشوند.

این فعال سیاسی ادامه داد: به طور مثال برای تکمیل پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه می‌شد با رایزنی با مقامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اعتبار را گرفت، اما نمایندگان مجلس 6 ماه برای تعویض معاون سیاسی وقت استاندار سابق به رایزنی با وزارت کشور پرداختند.

عباسی فرد گفت:حال سئوال اینجاست که تعویض معاون سیاسی استاندار مهم بود یا گرفتن اعتبار از بخش‌های خصوصی یا دولتی برای تکمیل پروژه راه آهن غرب کشور؟!

وی با تاکید بر اینکه مردم محروم اما نجیب کرمانشاه از این ضعف‌ها کم ندیده اند، افزود: اینجاست که مردم باید پاسخ این مسایل را در پای صندوق‌های رای با انتخاب افرادی که حداقل توانایی هایی را برای پیشرفت و تعالی استان دارند، به کار گیرند.

این پیشکسوت رسانه‌ای ادامه داد: همچنین امیدواریم که مردم فهیم کرمانشاه با درایت و تفکر و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و براساس شایستگی‌ها و توانایی‌ها، افرادی را راهی بهارستان کنند که بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند.

عباسی فرد در ادامه با انتقاد از برخی روش های نادرست و غیرقانونی بعضی از کاندیدا در برپایی محافل و مهمانی ها در این ایام، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که سفره‌های شام و ناهار این دست از نامزدهای مجلس برای مردم نیست، بلکه برای منافع خود افراد است.

این فعال سیاسی در ادامه به موضوع استیضاح شهردار کرمانشاه از سوی شورائیان اشاره کرد و بیان داشت: در مورد استیضاح شهردار، هرچند بسیار دیر بود، اما بالاخره جای بسی خشنودی است که برخی از اعضای شورای شهر که چشمان خود را در مقابل ضعف و ناکارآمدی شهردار برگزیده خود بسته بودند، بالاخره بیدار شده و از ادامه رکود عمیق در شهر جلوگیری می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر با این انتخاب، یعنی معرفی شهردار کنونی، ضربه سنگینی به مردم کرمانشاه وارد کردند که انشاءالله مردم این فرصت سوزی را در انتخابات شورای شهر سال 96 جبران خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز