خبرگزاری کار ایران

چاوشی در گفت وگو با ایلنا:

کار خاصی برای کاهش بیکاری در کرمانشاه انجام نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۲۹

رئیس شعبه 37 دادگاه دیوان عدالت اداری کشور گفت: کار خاصی برای کاهش آمار بیکاری در کرمانشاه از سوی مسئولان و متولیان امر صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حمید چاوشی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جمع دانشجویان اظهار داشت: در استان کرمانشاه تحصیل کردگان بسیاری داریم که دارای مدارج علمی بالا هستند ولی با این وجود بازار کار برای ورود این همه نیروی تحصیلکرده وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید تحصیلات در کنار تخصص باشد، گفت: در استان‌های همجوار کرمانشاه که روزگاری نه چندان دور جزوی از این استان محسوب می شدند، آمار بیکاری نسبت به این خطه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، لذا این موضوع این مهم را می رساند که کار خاصی برای کاهش آمار بیکاری در کرمانشاه از سوی مسئولان و متولیان امر صورت نگرفته است.

رئیس شعبه 37 دادگاه دیوان عدالت اداری کشور تاکید کرد: در استان کرمانشاه تمامی زمینه ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... مهیاست، ولی تا چه میزان از این توانمندی ها استفاده شده است؟!

وی آمار بالای طلاق، اعتیاد، بیکاری و... را به هیچ وجه در شان مردم و فرهنگ غنی و باستانی این دیار ندانست و گفت: آمار ناامید کننده ای که امروز از رسانه ها درباره استان های غربی و به ویژه کرمانشاه به گوش می رسد، باید با تشکیل اتاق فکر به معنای واقعی از سوی کارشناسان امر و افراد مجرب بررسی و واکاوی شود، لذا اگر اینگونه که آمارها نشان می دهند، وضعیت کرمانشاه و استان های اطراف در آینده ای نزدیک بدتر از این خواهد شد.

چاوشی با تاکید بر اینکه مشکل کرمانشاه تنها با ایجاد صنایع پایه ای و مادر حل نمی شود، افزود: باید فرهنگ کار را در کرمانشاه و به ویژه در بین جوانان نهادینه کنیم. چه ضرورتی دارد جوانی که دارای تحصیلات عالیه است تنها به دنبال مشاغل پشت میزی و اداری باشد؟!

این مقام مسئول در ادامه به موقعیت استرتژیک کرمانشاه در بحث مرزی بودن با کشور عراق و اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: وجود بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه، آن هم به تعداد زیاد، فرصت مغتنمی برای این استان است ولی تاکنون چه میزان توانسته ایم از این امتیاز استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل بیکاری و بیان آن، تکرار مکررات است، اظهار کرد: چندین سال است که تمامی رسانه‌ها از رتبه کرمانشاه در بیکاری سخن به میان می آورند، ولی آیا تاکنون مسئولی دلسوزانه به دنبال حل این مسئله بغرنج رفته است؟!

چاوشی در پایان تصریح کرد:برگزاری نشست و همایش ها برای برون رفت کرمانشاه از معضلات کنونی، هیچگاه مفید نخواهد بود و تنها کشتن زمان و زمینه‌ساز مهاجرت نخبگان این خطه به استان‌های صنعتی و حتی کشورهای بیگانه را فراهم می آورد.

انتهای پیام/
افشین قهرمانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز