خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

افزایش آمار طلاق عاطفی در زوجین

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۸۴

در بررسی‌های خود مشاهده کرده‌ایم که آمار طلاق عاطفی در زوجین افزایش داشته است. این موضوع باعثنگرانی است و مسئولان باید فکری در این رابطه داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی سراسر کشور درباره بودجه تخصیص داده شده برای اجرای طرح بشیر گفت: ۲۰ میلیارد برای این طرح در نظر گرفته‌ایم و نگرانی بابت تامین اعتبار و اجرای طرح نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی همچنین با اشاره به اینکه عدم‌مسئولیت‌پذیری، طلاق عاطفی، اعتیاد، دخالت اطرافیان، کمبود مهارت سازگارانه، بیکاری همسر، عدم تسلط به تکنیک‌های حل مسئله، عدم صلاحیت روانی و عاطفی و همچنین پایین بودن آستانه تحمل و عدم بلوغ فکری ۱۰ عامل اصلی مراجعه زوجین برای درخواست طلاق است، گفت: بیشترین این آمار مربوط به عدم مسئولیت پذیری با آمار ۴۹/۹ و کمترین آن مربوط به عدم بلوغ فکری با آمار ۰۳/۴ درصد است.

وی تاکید کرد: متاسفانه اخیراً در بررسی‌های خود مشاهده کرده‌ایم که آمار طلاق عاطفی در زوجین افزایش داشته است. این موضوع باعثنگرانی است و مسئولان باید فکری در این رابطه داشته باشند.

هاشمی گفت: آمار ازدواج و نسبت آن با طلاق در سال ۹۱ پنج و نیم به یک بوده است، یعنی به ازای هر پنج و نیم ازدواج یک طلاق داشته‌ایم. بررسی‌های انجام شده در این باره در سال ۹۲ نشان می‌دهد که آمار ازدواج در این سال یک دهم درصد کاهش داشته و این مسئله نشان‌دهنده کم شدن شیب ازدواج نسبت به طلاق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز