خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه:

کرمانشاهی‌ها بحران آب را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۰۱

برداشت‌های گسترده و غیرمجاز آب به سرعت در حال آسیب رساندن به سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌های استان کرمانشاه هستند.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی سخن می‌گفت، برداشت‌های غیرمجاز آب را بسیار خطرناک‌تر از چاه‌های غیرمجاز دانست و خاطرنشان ساخت: علاوه بر تسریع در روند تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، باید با جدیت جلوی برداشت‌های غیرمجاز آب نیز گرفته شود زیرا ادامه این روند خطرناک است و استان کرمانشاه را با بحران کم آبی روبرو می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مهندس علی اصغر میرزایی با اشاره به اینکه آب مهم‌ترین چالش در جهان امروز محسوب می‌شود در ادامه اظهار داشت: اگر کشوری خواهان توسعه، سلامت، بهداشت، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست خویش است، باید از منابع آبی کافی برخوردار باشد. در واقع همه چیز به آب بستگی دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با تاکید بر این نکته که مدیریت استان برای موفقیت در کنترل مصرف آب نیازمند جلب مشارکت گسترده مردم است، در ادامه خاطرنشان ساخت: متأسفانه در این زمینه تاکنون کار چندانی صورت نگرفته و سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط مانند جهاد کشاورزی استان و آب منطقه‌ای باید به این موضوع بیاندیشند که به چه شکلی می‌توان ابعاد بحران آب را برای مردم تشریح کرد و آنان را به مشارکت فعال در این عرصه ترغیب کرد.

این مدیر در ادامه سخنانش تسریع در برقی کردن چاه‌ها و موتور تلمبه‌ها و همچنین ایجاد شبکه‌های مدرن آبیاری را از جمله راه‌های کنترل مصرف آب‌های زیرزمینی و سطحی عنوان کرد و از پشیبانی کامل مدیریت استان برای پیش پیشبرد برنامه‌های این حوزه خبرداد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آبخیزداری در حفظ منابع آبی اظهار داشت: بهره گیری از آبخیزداری علاوه بر مهار سیلاب‌ها، در زمینه جلوگیری از هدر رفتن آب‌های حاصل از بارش‌های فصلی به ما کمک خواهد کرد. همچنین حفظ پوشش گیاهی و گسترش جنگل کاری نیز به این امر کمک می‌کند. حداکثر استفاده از بارش‌ها را داشته باشیم و شبکه‌های قدیمی را نیز به مدرن تبدیل تبدیل کنیم و روش‌ها و ابزارهای مناسب نگهداری شبکه‌های مدرن را نیزدر دسترس بهره برداران داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز