خبرگزاری کار ایران

مسئول اجرایی اولین جشنواره استانی تئاتر معلولان:

فرصتی به معلولین کرمانشاهی در عرصه هنر نداده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۱۲

در سالهای اخیر فرصت‌های زیادی پیش نیامده است که معلولین عزیز استان کرمانشاه بتوانند از طریق آن به ارائه توانمندی‌های خود در عرصه هنر و نمایش بپردازند.

مسئول اجرایی اولین جشنواره استانی تئا‌تر معلولان اظهار کرد: استان ما یکی از استانهای هنر پرور است. متاسفانه در سالهای اخیر فرصت‌های زیادی پیش نیامده است که معلولین عزیز استان بتوانند از طریق آن به ارائه توانمندی‌های خود در عرصه هنر و نمایش بپردازند. هر چند در جشنواره‌های برون مرزی و بین المللی که معلولین استان در قالب گروه‌های کوچک بعضا چهار یا پنج نفری شرکت کرده‌اند، موفق به دریافت جایزه‌های بر‌تر و رتبه‌های اول در این جشنواره‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، سعید جلالیان گفت: سال ۹۳ بر اساس دستوری که از سازمان بهزیستی به تمام استان‌ها برای برگزاری جشنواره معلولین ابلاغ کردند، استان ما بستر برگزاری جشنواره را آماده دانسته و اقدام به پذیرش و برگزاری جشنواره کرده است.

وی بیان داشت: در راستای برگزاری جشنواره کمیته‌های اجرایی و پشتیبانی و مشارکت‌ها تشکیل شدند، ابتدا لازم دانستیم بر اساس این شعار که «معلولین متعلق به کل جامعه هستند و کل جامعه و تمام مردم و مسئولین در قبال معلولین مسئول هستند» اقدام به مکاتبه با تمام سازمان‌ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی کرده و آن‌ها را دعوت به مشارکت کردیم که خوشبختانه با استقبال اداره کل ارشاد اسلامی و همچنین سازمانهای دیگری همچون صدا و سیما، سازمان اتوبوسرانی و چندین سازمان و انجمن دیگر همانند انجمن نمایش و مرکز غیر دولتی حامی معلولین هم آمادگی خود را ابراز داشتند.

جلالیان تاکید کرد: با مشارکت عزیزان به دادن فراخوان جشنواره اقدام کردیم که ۲۵ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از بازخوانی پانزده اثر برای بازبینی انتخاب شدند و در مرحله بازبینی هشت اثر تایید شدند که در بین این اثر‌ها شش اثر نمایش صحنه‌ای و دو نمایش خیابانی به اجرا در خواهند آمد

مسئول اجرایی اولین جشنواره استانی تئا‌تر معلولین جشنواره به طور کلی در بخش‌های مختلفی از جمله کودک و نوجوان، صحنه‌ای، خیابانی و آموزشی برگزار خواهد شد. آموزش همراه با برگزاری جشنواره در بخشهای مختلف همچون بازیگری، نمایش نامه نویسی و نمایش خلاق انجام می‌شود.

گفتنی است که این جشنواره از چهاردهم مهرماه آغاز و تا هفدهم ماه جاری در تالار فرهنگی انتظار شهر کرمانشاه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز