خبرگزاری کار ایران

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی کرمانشاه به ۸۳۱ هزار تن می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۳

بر اساس هدف گذاری انجام شده باید تا پایان سال جاری ظرفیت صنایع کشاورزی دارای پروانه از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، به ۸۳۱ هزار تن برسد.

ایلنا: مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده باید تا پایان سال جاری ظرفیت صنایع کشاورزی دارای پروانه از سازمان جهاد کشاورزی، به ۸۳۱ هزار تن برسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، جلال کریمی زند اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی دارای پروانه از سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان وجود دارد.

به گفته مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این واحد‌ها در ظرفیت اسمی خود سالانه حدود ۸۰۰ هزار تن از محصولات مختلف کشاورزی در زیربخش زراعی، باغی و دام وطیور را فرآوری می‌نمایند و اشتغال مستقیم این واحد‌ها بیش از یک هزار نفر است.

کریمی زند افزود: حدود ۴۰ درصد از این آمار ناشی از عملکرد سال ۱۳۹۰ تا پایان شش ماهه اول سال جاری بوده و از این جهت باید اذعان کرد اجرای طرح توسعه کشاورزی نقش مهمی در توسعه صنایع تبدیلی استان ایفا کرده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در دو مرحله(اعتبارات سال ۹۰ و همچنین سال ۹۱) به استان تخصیص یافته و در مجموع بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال از این تسهیلات جهت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به تصویب نهایی رسیده است.

کریمی زند گفت: با توجه به نقش تعیین کننده صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات و همچنین ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی، این سازمان توجه خاصی به توسعه این بخش دارد و به همین منظور در حال حاضر ۲۲۳ جواز تاسیس با ظرفیت فراوری بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادر و در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

به گفته کریمی زند احداثاین طرح‌ها نیازمند سرمایه گذاری ثابت بیش از دو هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که بخشی از این سرمایه گذاری از طریق اعتبارات طرح توسعه کشاورزی سال ۹۱ در دست اجرا می‌باشد و امید است که با اختصاص اعتبارات مناسب در سال جاری نیز بخشی از جوازهای صادره تامین اعتبار شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی سپس به ارائه گزارشی از عملکرد صنایع کشاورزی کرمانشاه در هشت ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تا ابتدای آذرماه تعداد ۲۳ فقره جواز تاسیس صادر شده که مجموع سرمایه ثابت مورد نیاز این مجوز‌ها بالغ بر ۳۰۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: این واحد‌ها در صورت راه اندازی حدود یکصد هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی استان خواهند افزود.

کریمی زند تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون تعداد یازده واحد صنایع تبدیلی با ظرفیتی بالغ بر ۶۴ هزار تن به مرحله بهره برداری رسیده‌اند و جهت احداثاین واحد‌ها حدود ۳۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی افزود: بر اساس اهداف کمی برنامه پنجم توسعه در پایان سال جاری باید ظرفیت صنایع کشاورزی دارای پروانه از سازمان جهاد کشاورزی به ۸۳۱ هزار تن برسد که بخش قابل توجهی از این هدف تحقق یافته و تا پایان سال نیز ۱۰۰ درصد این هدف محقق خواهد شد.

وی در پایان افزود: همچنین در پایان برنامه پنجم توسعه(پایان سال ۱۳۹۴) ظرفیت فرآوری صنایع کشاورزی باید به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد که امیدواریم با اختصاص تسهیلات و اعتبارات کافی و به هنگام بتوانیم به این هدف برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز