خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان درمانی استان کرمانشاه؛

آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشکده بهداشت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۳۸

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معاون تحقیقات و فناوری، معاون بهداشتی و تعدادی از مدیران دانشگاه و دانشکده بهداشت، آزمایشگاه های تحقیقاتی و رفرنس دانشکده بهداشت افتتاح شد.

ایلنا: با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، معاون تحقیقات و فناوری، معاون بهداشتی و تعدادی از مدیران دانشگاه و دانشکده بهداشت، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و رفرنس دانشکده بهداشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، این آزمایشگاه‌ها آماده ارائه خدمات در زمینه آزمایشات مربوط به محیط زیست، آب و فاضلاب، تغذیه و صنایع غذایی، بهداشت حرفه‌ای و نیز کلیه آلاینده‌های محیطی به تمامی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی اعم از شرکت‌های تولید مواد غذایی، سازمان محیط زیست، صنایع مختلف در سطح استان و استان‌های هم جوار است.

یحیی پاسدار رئیس دانشکده بهداشت در خصوص چگونگی بازسازی و تجهیز و تجمیع آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و رفرنس دانشکده گفت: این آزمایشگاه‌ها مجهز به دستگاه‌های پیشرفته اندازه گیری آلاینده‌های محیط زیست و مواد غذایی مانند آلودگی آب و فاضلاب، انواع مواد غذایی، آلودگی هوای محیط کارخانجات و… است.

وی افزود: این آزمایشگاه‌ها پیش از این بطور پراکنده مورد استفاده گروه‌های آموزشی قرار می‌گرفت و به منظور ساماندهی و بهره برداری مطلوب از این آزمایشگاه‌ها وساماندهی خرید و نگهداری تجهیزات، آزمایشگاه‌ها تحت مدیریت واحد قرار گرفت. باتجمیع آزمایشگاه‌های مختلف این دانشکده امید است تعامل بین گروه‌های آموزشی افزایش یافته و ضمن انجام کارهای تحقیقاتی مشترک بین گروه‌ها، در ارتقاء کیفیت آموزشی دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز مؤثر باشد.

نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مراسم افتتاحیه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این آزمایشگاه از ایده تجمیع آزمایشگاه‌های گروه‌های مختلف آموزشی دریک فضا و مدیریت منسجم آن‌ها استقبال و ابراز امیدواری کردند که این آزمایشگاه‌ها بتوانند ضمن ارائه خدمات آموزشی و تحقیقاتی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کمک مؤثری در ارائه خدمات و آزمایشات مختلف تخصصی به واحدهای مختلف تولیدی و صنایع استان کنند.

رئیس دانشگاه ضمن تأکید بر استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها گفت تجمیع تجهیزات آزمایشگاهی تحت مدیریت واحد و منسجم می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نیز بسیار مفید بوده و خدمات بهتری به دانشجویان و جامعه ارائه کند.

گفتنی است که این آزمایشگاه‌ها قادر به انجام آزمایشات مختلف که تاکنون برای کنترل به خارج از استان ارسال می‌شدند است. از جمله این آزمایشات می‌توان به کنترل کمی و کیفی آب و فاضلاب، آزمایشات مربوط به اندازه گیری عوامل شیمیایی و فیزیکی محیط کار، آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی مواد غذایی، تشخیص و شناسایی تقلبات در مواد غذایی و سایر آلاینده‌های مهم مانند آلودگی مواد غذایی به فلزات سنگین، باقیمانده هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها اشاره کرد.

تولید کنندگان و صاحبان صنایع استان می‌توانند از خدمات این آزمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز