خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوزه سلامت نقش آفرینند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۶۶

رسانه‌های گروهی می‌توانند در آگاه‌سازی مردم و آشنایی با راه‌های رسیدن به سلامنت نقش موثری ایفا کنند و این مشارکت می‌تواند به کاهش هزینه‌ها منجر شود.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم فقط دانشگاه پزشکی و وزارت بهداشت را متولی سلامت می‌دانند اما همه در تامین این سلامت نقش مهمی دارند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ علی اکبر زینالو در نشست خبری که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: نگاه ما در برنامه پنجم مدیریت نوین جامعه است که به نظر می‌رسد نقش نهادهای دیگر و مردم بیش از ۶۰ درصد است که در توسعه کیفی و کمی سلامت تاثیرگذارند.

زینالو ادامه داد: رسانه‌های گروهی می‌توانند در آگاه سازی مردم و آشنایی با راه‌های رسیدن به سلامت نقش موثری ایفا کنند و این مشارکت می‌تواند به کاهش هزینه‌ها منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی قزوین سال آینده پس از دریافت مجوز با پذیرش دانشجو در رشته دکتری، کار‌شناسی ارشد، PHD پرستاری و علوم نانو و داروسازی در استان راه اندازی می‌شود.

زینالو با اعلام اینکه با راه اندازی رشته طب سنتی در دانشگاه افزود: با این کار می‌توان داروخانه‌های سنتی را نیز راه اندازی کرده و درمان مردم را از داروهای طبیعی و سنتی و گیاهی توسعه داد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف روحی، جسمی، روانی و جسمی افراد در سایر بخش‌ها نیز تاثیرگذار است، ادامه داد: برای تحقق سلامت همگانی در کنار ساخت بیمارستان و درمانگاه‌های جدید و تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز لازم است تا بستر فنی و ارتباطی برای ارائه خدمات الکترونیک هم فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اظهار اینکه با ایجاد ساختار تحقیقاتی برای آموزش عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی هم ضروری است، افزود: وزارت بهداشت به دنبال تقویت خدمات درمانی در همه مناطق به ویژه روستاهاست که به دلیل کمبود اعتبار برای جذب پزشک با مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم.

زینالو گفت: باید سهم سلامت از منابع عمومی بالا برود و کیفیت خدمات هم بهتر شود و تقویت شورای عالی سلامت و امنیت روان در وزارزتخانه می‌تواند در این بخشمک باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر دو بیمارستان ۹۶ تختخوابی در تاکستان و ۳۲ تختخوابی در آبیک در مراحل تکمیلی قرار دارد که با بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی درآستانه بهره برداری است، افزود: برای ساخت این دو بیمارستان تاکنون هشت میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

زینالو از راه اندازی بخش CCU در بیمارستان شهید رجایی قزوین هم خبرداد و اظهارداشت: با افزایش ۱۴ تخت به بیمارستان بوعلی، دو تخت سی سی یو، بزودی بخش نوزادان و CCU در بیمارستان رجایی نیز راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیمارستان بزرگ ۵۵۰ تختخوابی قزوین با ۱۲۰ میلیارد تومان در دست مطالعه است که در صورت تصویب جایگزین بیمارستان‌های قدیمی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی، توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین، چهار پروژه بهداشتی درمانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال، در شهرستان‌های قزوین و تاکستان با حضور مسئولان استان و شهرستان‌ها افتتاح خواهد شد و در شهر قزوین، خوابگاه دانشجویی خلیج فارس با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و بخش مراقبت‌های ویژه NICU مرکز آموزشی، درمانی کوثر با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای طزرکش از بخش قاقازان غربی نیز با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال آماده بهره برداری شده است و همین طور در بخش قاقازان شهرستان تاکستان، پایگاه بهداشت روستای یحیی آباد با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز