خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه:

۶۲ هزار جلد کتاب در قالب طرح ایستگاه مطالعه وارد کرمانشاه شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۵

در قالب مرحله چهارم از توزیع کتاب‌های ایستگاه مطالعه، ۶۲ هزار جلد کتاب وارد استان کرمانشاه شده است.

ایلنا: در قالب مرحله چهارم از توزیع کتاب‌های ایستگاه مطالعه، ۶۲ هزار جلد کتاب وارد استان کرمانشاه شده است.
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: این ۶۲ هزار جلد کتاب در قالب ۱۵ عنوان برای رده‌های سنی کودکان و نوجوانان، نوسودان بزرگسال و بزرگسالان و در موضوعاتی چون ادبیات، داستان و رمان، علوم دینی، تاریخی و مذهبی ارائه شده‌اند.
اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به ورود ۶۰ عنوان کتاب در ۹ ماهه گذشته به استان کرمانشاه، تاکید کرد: از بهمن ماه سال گذشته که این طرح در استان آغاز به کار کرده تا کنون جمعا ۲۱۰ هزار جلد کتاب در قالب طرح ملی ایستگاه مطالعه وارد استان شده و ارزیابی ما نشان می‌دهد این کتاب‌ها تاثیر بسزایی در کتابخوانی مردم داشته‌اند.
وی بیان داشت: در اجرای ۳ فاز ما تا کنون ۱۲ ایستگاه مطالعه در سطح شهر کرمانشا ه و یک ایستگاه مطالعه در شهر اسلام آباد غرب مستقر کرده‌ایم و در فازهای آینده که شامل فاز ۴ و ۵ می‌شود تعداد این ایستگاه‌ها را به ۲۱ عدد خواهیم رساند که تعدادی از آن‌ها متعلق به شهرستان‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است.
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: در قالب این طرح ما سازه‌هایی را در مراکزی که رفت و آمد زیاد است و ارباب رجوع زیادی دارند و همچنین مستلزم صرف زمان هستند مانند بانک‌ها و یا بیمارستان‌ها مستقر می‌کنیم؛ سازه دارای ۱۵ عنوان کتاب در موضعات و رده‌های سنی مختلف است و علاقمندان می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
وی ایستگاه‌های مطالعه را طرحی مردمی و نو خواند و افزود: در قالب این طرح ما هیچ نظارتی بر امانت رفتن کتاب‌ها نداریم بلکه هر فردی می‌تواند از کتاب‌ها موجود در سازه برداشته و پس از مطالعه به یک ایستگاه مطالعه و یا کتابخانه عمومی نزدیک به محل زندگی و یا کار خود برگرداند و یا به فرد دیگری برای مطالعه امانت دهد. در عین حال اگر علاقمند به نگهداری کتاب باشد با واریز وجه کتاب به حساب مذکور در کتاب، کتاب را خریداری کنند.
احمدی با اشاره به استقبال خوب و در عین حال در خور تقدیر مردم از این طرح گفت: تا کنون چیزی در حدود ۸۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته و در دست مردم است و ۷۰ هزار جلد کتاب نیز پس از استفاده توسط مردم به ایستگاه‌ها برگردانده شده است و خود این موضوع نشان از وجود مردمی فهیم، اهل مطالعه و فرهنگ دوست در شهر است.
احمدی در پایان میانگین مطالعه مردم کرمانشاه را ۷۲ دقیقه ذکر کرد و گفت: میانگین مطالعه در سطح کشور ۷۶ دقیقه است و با اجرای طرح ایستگاه مطالعه مطمئنا در آینده نزدیک، این آمار دستخوش تغییرات خوبی خواهد شد.
گفتنی است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح ملی ایستگاه مطالعه اقدام به استقرار سازه‌هایی جهت امانت کتاب به مردم در اماکن عمومی و پر رفت و آمد کرده است، مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این ایستگاه‌ها به امانت برده و پس از مطالعه به خود ایستگاه، نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی به محل کار یا زندگی خود بازگردانند و یا با پرداخت هزینه به شماره حساب مذکور در کتاب اقدام به خریداری کتاب مورد نظر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز