خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه ۲ شهر کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

۱۰ کیلومتر از شبکه فرسوده توزیع آب در کرمانشاه از مدار خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۷

بیش از ۱۰ کیلومتر از شبکه فرسوده توزیع آب در منطقه ۲ شهر کرمانشاه از مدار خارج شد.

ایلنا: مدیر امور آب و فاضلاب منطقه ۲ شهر کرمانشاه به تشریح عملکرد شش ماه این امور پرداخت و گفت: در راستای اهداف و مسولیت‌های که شرکت آبفا در قبال مردم دارد، این امور تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و جلب رضایت آن‌ها قرار داده است.

شاپور شیری در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: یکی از اقداماتی که نقش قابل توجهی در کاهش میزان هدر رفت آب دارد، از مدار خارج کردن لوله‌های قدیمی و فرسوده شبکه توزیع آب است.

وی تاکید کرد: این لوله‌های قدیمی علاوه بر اینکه سبب افزایش هدر روی آب می‌شود، هزینه زیادی بابت تعمیر و نگهداری، بر شرکت آبفا تحمیل می‌کند. لذا این امور از ابتدای سال تاکنون۱۰ کیلومتر از شبکه فرسوده این منطقه را از مدار بهره برداری خارج کرده که علاوه بر مزایای فوق سبب تقویت فشار آب این منطقه نیز شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه ۲ شهرکرمانشاه از کشف و شناسایی تعداد ۱۴۹ رشته انشعاب غیر مجاز آب طی شش ماه گذشته خبر داد و افزود: با توجه به پیامدهای متعدد و مشکلاتی که اینگونه انشعابات هم برای شرکت و هم برای مشترکین به وجود می‌آورد این شرکت درصدد است همه تلاش خود را در راستای کشف این انشعابات و تبدیل کردن آن‌ها به انشعاب مجاز به کار گیرد.

شیری بیان داشت: از تمامی مشترکین در سطح منطقه درخواست می‌کنیم جهت توزیع عادلانه آب و برخورداری همه مشترکین از آب شرب ما را یاری دهند و با استفاده قانونی از آب شرب بهداشتی امکان خدمات رسانی بهتر را برای شهروندان فراهم کنند.

وی با بیان این‌که شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز آب با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش اکیپ عملیاتی واحد مطالبات امور محقق شده است، افزود: ساماندهی انشعابات آب و نیز شناسایی انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از هدررفت آب است که باید بیش از پیش نسبت به این مهم توجه شود.

این مسئول با یادآوری این‌که افت فشار و هدر رفت آب، استهلاک زودرس تاسیسات آب‌رسانی و افزایش هزینه‌های تولید و توزیع آب، از دیگر عواقب استفاده از انشعابات غیرمجاز است، گفت: برخورد با انشعابات غیرمجاز، از ضروریات این امور است، چون این نوع انشعابات، ضمن تحمیل هزینه‌های فراوان به این شرکت، خدمت‌رسانی مطلوب به دیگر مشترکان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

شیری با اشاره به سایر اقداماتی که در راستای نشت یابی شبکه توزیع انجام گرفته است، گفت: خطوط انتقال آب یکی از مهم‌ترین ارکان سیستم آبرسانی بشمار می‌آید، لذا نگهداری مناسب از آن، عمر مفید تاسیسات و مدت بهره برداری از شبکه را افزایش داده و یا حداقل امکان کارکرد به اندازه عمر مفید طراحی را بیشتر می‌کند.

وی بیان داشت: نشت یابی به موقع می‌تواند از بروز حوادثآینده که قطعی آب و پرداخت هزینه‌های سنگین را در پی دارد، جلوگیری کند. بنابراین بر اساس مطالب فوق نشت یابی لوله‌های آبرسانی در شهر کرمانشاه جهت جلوگیری از هدر رفتن آب ضرورتی اجتناب ناپذیر است. لذا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۸ کیلومتر نشت یابی شبکه توزیع صورت گرفته، همچنین ۶۵۲۹ متر نشت یابی انشعاب و بیش از ۵ کیلومتر نشت یابی خط انتقال صورت گرفته است و دیگر اقدامات مهم این امور شستشو و لایروبی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه ۲ شهرکرمانشاه در پایان خاطر نشان که تعداد ۶۵۱ انشعاب آب و ۳۱۴ انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز