خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی آبفای استان کرمانشاه:

مشارکت شهروندان نقش تاثیر‌گذاری در مصرف آب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۷

مشارکت شهروندان در صرفه جویی آب نقش تاثیر‌گذاری در مصرف خواهد داشت.

ایلنا: مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به میزان بالای مصرف آب توسط شهروندان، گفت: سالیانه میزان بارندگی آب در جهان بیش از ۷۰۰ میلیمتر است در حالیکه متوسط بارندگی در کشور حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر بوده که با این وضعیت بارندگی، مصرف هر فرد ایرانی به طور متوسط روزانه ۱۷۰ لیتر است که نسبت به عرف جهانی این مصرف دو برابر بوده که متاسفانه منابع در دسترس به مراتب کمتر هم هست.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: مشارکت شهروندان در امر صرفه جویی آب نقش تاثیر‌گذاری در مصرف خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب همواره مورد تاکید بوده و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی مناسب در استفاده صحیح آب شرب توزیعی، توسط مشترکین محترم خود می‌داند.

مدیر روابط عمومی آبفای استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه ماموریت و فلسفه وجودی تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب تولید و توزیع آب آشامیدنی و همچنین جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است، لذا شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در راستای تحقق این مهم، تلاش و نیروی خود را بکار گرفته و با توجه به سختیها، صرف نیرو و هزینه‌های بالا در تامین و توزیع آب برای شهروندان، لازم است مشترکین نیز نهایت دقت خود را در مصرف صحیح آب مدنظر قرار دهند.

مرادی گفت: آب یک کالای اقتصادی است و مردم باید جایگاه این مایه حیاتی را بیشتر درک کرده و در مصرف آن اعتدال را رعایت کنند.

وی نهادینه نشدن فرهنگ مصرف بهینه و پایین بودن قیمت آب، شبکه های فرسوده و انشعابات غیر مجاز را اساسی ترین عامل مهم در اسراف دانست.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر کمبود آب صرفاً مربوط به استان و ایران نیست بلکه مقوله ای جهانی است و باید فرهنگسازی در مورد مصرف بهینه آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا بر کیفیت آب نظارت کاملی دارد، گفت: از آنجایی که آب با سلامتی مردم عجین شده، لذا مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مداوم و مستمر بر کیفیت آب تصفیه شده نظارت و کنترل دارند و روزانه نیز توسط کارشناسان شرکت نمونه گیری و مورد آزمایش از طریق آزمایشگاه مرجع قرار می گیرد.

مرادی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در هدایت مردم در مصرف آب، افزود: آب سرمایه‌ای ملی است که تمامی شهروندان در قبال آن مسئول هستند و باید در مصرف آب، به نسل آینده توجه داشته باشند، چرا که اگر این مایه حیاتی در دسترس نباشد زندگی برای نسل آینده متصور نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی آبفای استان کرمانشاه در پایان رعایت دستورات اسلامی در زمینه استفاده مناسب و پرهیز از اسراف را سبب دستیابی به مدیریت قوی و هدفمند و بهره گیری مطلوب از فرصت‌ها دانست و بر فهم عمیق از فضای مصرف و تولید و اصلاح الگوی مصرف در جهت ایجاد بهره وری کارآمد تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز