خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

وجود راه آهن در توسعه کردستان ضروری است/ مرزها ظرفیت توسعه ای استان هستند اما از آنها استفاده بهینه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۴۱

استاندار کردستان گفت: مرزهای سیرانبند بانه و باشماق از ظرفیت های توسعه ای استان هستند اما بخاطر نبود راه مناسب از آنها استفاده بهینه نمی‌شود.

بە گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، وجود راه آهن را در توسعه استان مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان صنایعی همچون پتروشیمی و لاستیک بارز داریم که حمل و جابجایی آن کالاها در صورت وجود راه آهن آسانتر و ارزانتر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به وجود دو مرز باشماق و سیرانبند در استان، بیان کرد: این مرزها از ظرفیت های توسعه ای استان هستند که بخاطر نبود راه مناسب از آنها استفاده بهینه نمی‌شود.

مرادنیا افزود: مرز باشماق روزانه می‌تواند تا ٨۰۰ کامیون صادرات داشته باشد که این میزان هم اکنون کمتر از ۴۰۰ کامیون است.

استاندار کردستان با بیان اینکه توسعه زیرساخت های حمل و نقل نیازمند توجه خاص و ویژه است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است فرودگاه سقز تا پایان سال ۹۹ و بیمارستان آن شهرستان نیز تا کمتر از دوماه آینده به بهره برداری برسند.

مرادنیا افزود: امید داریم افتتاح  بیمارستان  سقز را در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان داشته باشیم.

وی در پایان خواستار توجه ویژه مدیرکل جدید راه و شهرسازی به مناطق منفطه شهری و اتمام سه هزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر در استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز