خبرگزاری کار ایران

خالد جعفری مطرح کرد:

افزایش ۸ درصدی تولید گندم در کردستان/ پیش‌بینی خرید یک‌میلیون و 62 هزار تن گندم در استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و همچنین سطح زیرکشت 592 هزار هکتار اراضی دیم و آبی میزان تولید 8 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان، با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 27 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد گفت: این خرید گندم در تاریخ حوزه کشاورزی استان بی‌سابقه بوده و موجب کسب رتبه دوم کشور در زمینه خرید تضمینی گندم شد.

وی اضافه کرد: سال زراعی گذشته در مجموع یک‌میلیون و 170 هزار تن تولید گندم در استان تولید شد که به لحاظ تولید نیز موفق به کسب رتبه دوم کشور شدیم.

جعفری افزود: با توجه به بارش‌های مناسب و همچنین سطح زیرکشت 592 هزار هکتار اراضی دیم و آبی میزان تولید 8 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اولیه ما تولید یک‌میلیون و 300 هزار تن گندم در استان بود، اما با توجه به شرایط دمایی نامناسب این میزان به یک‌میلیون و 195 هزار تن تقلیل پیدا کرده است ضمن اینکه پیش‌بینی خرید هم یک‌میلیون و 62 هزار تن خواهد بود.

خالدی در مورد خرید تضمینی گندم هم عنوان کرد: اگرچه بواسطه موضوعاتی سطح زیرکشت گندم در برخی استان‌ها کاهش دارد اما در استان کردستان نه تنها کاهش نداریم بلکه در اراضی دیم افزایش داشته است.

وی همچنین در مورد قیمت خرید گندم، گفت: قیمت مصوب خرید گندم در سال گذشته یک‌هزار و 300 تومان بود که پرداختی به کشاورزان یک‌هزار و 331 تومان بوده است.

خالدی اذعان داشت: امسال قیمت مصوب خرید  تضمینی گندم با رشد 31 درصدی نسبت به سال گذشته به یک‌هزار و 700 تومان افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق گندم هم جلسات متعددی برگزار شده که باید با انجام اقدامات مختلف در استان به نحوی عمل کنیم که امکان قاچاق این محصول استراتژیک را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز