خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

خرید تضمینی ۱۱۰۰ تن کلزا از کشاورزان کردستانی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۱۸۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از اوایل تیرماه سال جاری که خرید تضمینی گندم آغاز شده تاکنون ۷۰۰۰ تن گندم و هزار و ۱۰۰ تن کلزا در استان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان کامیاران گفت: با توجه به مراقبت، نگهداری و مبارزه به موقع با آفات، گندم تولیدی استان درسال جاری نیز از کیفیتی بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در پیش بینی‌ها تولید 1 میلیون تن گندم در سال جاری و خریدتضمینی ۹۰۰ هزار تن گندم نزدیک به ۱۴۰۰ میلیارد تومان درآمد وارد استان می شود، بر همین اساس تلاش در راستای پرداخت به موقع بهای گندم به کشاورزان به عنوان یک اولویت در حال انجام است. 

جعفری عنوان کرد: از اوایل تیرماه سال جاری که خرید تضمینی گندم آغاز شده تاکنون ۷۰۰۰ تن گندم و هزار و ۱۰۰ تن کلزا در استان خریداری شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان ظرفیت ذخیره گندم را ۷۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۵۰ هزار تن به انبارهای تعاون روستایی و کارخانجات تولید آرد و ۵۳۰ هزار تن در ۱۶ واحد سیلوی دولتی و خصوصی به خود اختصاص داده شده است. 

جعفری خاطرنشان کرد: از 86 مرکز خرید تضمینی گندم در استان کردستان، ۶۶ مرکز خرید تعاونی روستایی، ۵ مرکز خرید گندم دولتی، ۱۵ مرکز خرید تضمینی خصوصی، سیلو و کارخانجات آرد خرید تضمینی گندم را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز