خبرگزاری کار ایران

دره وزمی مطرح کرد:

نهادینه‌کردن فرهنگ صنعتی با ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۴۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هیچ نقطه از کشور با واحدهای تولیدی زیر 10 نفر اشتغال، فرهنگ صنعتی حاکم نخواهد شد، لذا برای نهادینه کردن فرهنگ صنعتی، باید در راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران ورود کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه ای که با حضور نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری استان برگزار شد بیان داشت: هدف از سفر هیات اعزامی سازمان ایدرو به کردستان بررسی وضعیت صنعت و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاری و ورود سازمان ایدرو به سرمایه گذاری صنعت در کردستان است.

وی ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند به عنوان یک سازمان توسعه ای و سرمایه گذار در سرمایه گذاری به ایجاد اشتغال در استان گام های بزرگی را بردارند.

دره وزمی اظهار کرد: در هیچ نقطه از کشور با واحدهای تولیدی زیر 10 نفر اشتغال، فرهنگ صنعتی حاکم نخواهد شد. لذا باید برای نهادینه کردن فرهنگ صنعتی، باید در راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران ورود کنیم.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در کردستان گفت: حدود 52 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان با اشتغال زایی 10 نفر به پائین، 42 درصد ما بین 10 تا 50 درصد و مابقی بالای 100 نفر اشتغال زایی دارند. که این میزان واحد صنعتی هیچ سنخیتی با ظرفیت ها و پتانسیل های کردستان ندارد.

محمد دره وزمی بحران موجود در خانواده را ناشی از بیکاری خواند و تصریح کرد: تلاش و برنامه ریزی درست و همچنین شناسایی ظرفیت ها ی استان می تواند مشکل بیکاری در کردستان را مرتفع نمود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در 5 سال گذشته به افتتاح واحدهای بزرگ با حضور رئیس جمهور و هیات همراه در کردستان اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی زنجیره فولاد کردستان هم در سفر اخیر مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان به عنوان یک واحد صنعتی مادر به زمین زده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به وجود دو خط 46 و 56 اینچ خط لوله گاز در کردستان خواستار ورود سازمان ایدرو در زمینه صنایع پتروشیمی بعنوان یک مزیت نسبی و سرمایه گذاری سوده و کم ریسک شد.

دره وزمی سایر مزایا و پتانسیل کردستان را وجود سدهای زیاد با ذخیره مناسب و قابل توجه آب، وجود 23 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و مرزهای رسمی کردستان، بزرگترین تولید کننده توت فرنگی کشور، تولید بیش از 300هزار تن سیب زمینی درسال، گیاهان دارویی با تنوع قابل توجه، نیروی انسانی تحصیل کرده، آب و هوای مناسب و... عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در هیچ کجای این کشور فرهنگ صنعتی ایجاد نشده است مگر اینکه صنایع بزرگ و پیشران در منطقه راه اندازی شده باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در کردستان واحدهای تولیدی وجود دارد که فی نفسه واحدهای خوبی هستند که به دلیل سوء مدیریت، این واحدها در حال حاضر تعطیل است که با همت و حمایت سازمان ایدرو، این واحدها را می توان به چرخه تولید باز گرداند.

دره وزمی خاطرنشان ساخت: درد ما در کردستان درد بیکاری و اشتغال است که انتظار ما از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ورود در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی بزرگ و پیشران در استان است تا علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ صنعتی در زمینه ایجاد اشتغال، مشکلات بیکاری در کردستان مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز