خبرگزاری کار ایران

امیر قادری خبرداد:

پرداخت مابه‌التفاوت قیمت مصالح ساختمانی با هدف جلوگیری از زیان به پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۴۲

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به تورم کنونی و افزایش نرخ مصالح ساختمانی در بازار و احتمال زیان برای پیمانکاران، تعدیل نرخ‌های پیمانکاری از سوی استان و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری می‌شود تا در صورت به نتیجه رسیدن مابه التفاوت قیمت مصالح به پیمانکاران پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در شورای فنی استان با بیان اینکه ظرفیت‌های پیمانکاری از شاخص‌های توسعه در دنیا و ایران است، تاکید کرد: حضور پیمانکاران قوی موجب تقویت استان می‌شود و در مقابل پیمانکاران ضعیف نیز کاهش قدرت عمرانی استان را به‌دنبال دارد، لذا لازم است در شرایط فعلی نگاه به سیستم و بخش پیمانکاری تغییر کند تا آنها هم دچار مشکل نشوند.

 قادری گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی باید با اهمال کاری‌های احتمالی و انجام نادرست پروژه‌ها مطابق قانون و از طریق مراجع ذی‌ربط برخورد قاطع و بدون اغماض صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: برخی ایرادات در اجرای پروژه‌های عمرانی ناشی از این است که ساختار و نظام درستی در دستگاه کارفرما برای این قبیل پروژه ها تعریف نشده است.

قادری با بیان اینکه عمر ساختمان‌ها در دنیا 80 سال و در ایران کمتر از 25 سال است، ادامه داد: در مواردی ساختمان‌های نوساز و مهندس ساز بیشتر از ساختمان‌های قدیمی در زلزله و بلایای طبیعی آسیب می‌بینند که این مشکل هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان‌ها و ابنیه جزو سرمایه‌های کشور و بیت‌المال هستند و نباید اجازه داد ساخت و سازهای با عمر کم و باکیفیت با هدف سود بیشتر تخریب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز