خبرگزاری کار ایران

شنتیانی در نشست خبری نمایشگاه ایران امن؛

مخالف تعرفه های سال 95 هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۷۹۳

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی – مهندسی و حفاظت الکترونیک:با توجه به کاهش سر فصل های تعرفه ای تجهیزات مصرفی ما یک درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود شنتیانی رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی – مهندسی و حفاظت الکترونیک در نشست خبری خود در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه ایران امن گفت: سال 95 سال متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته است. ما در این سال اولین تجربه را در شرایط پسابرجام داریم و این در حالی است که در سال های گذشته بخش خصوصی شرایط سختی را سپری کرد و ما با این امید امسال را آغاز کردیم که فضای اقتصادی کشور و بین‌المللی باز شود و در همین راستا برگزاری اولین نمایشگاه ایران امن برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حوزه تجهیزات امنیتی یک فعالیت و حوزه جدید است و سابقه 15 ساله دارد. اما در این مدت شاهد بودیم که بخش دولتی و انتظامی بیشترین متقاضی این تجهیزات بودند که نشان از اهمیت این حوزه برای نهادهای دولتی و امنیتی و همچنین بخش خصوصی دارد.

شنتیانی تصریح کرد: امروز 80درصد فعالیت‌های فنی – مهندسی و کاربری این حوزه با بخش خصوصی است و این بخش در راستای توسعه بازار قصد دارد که این نمایشگاه را برگزار کند.

وی افزود: پس از اجرایی شدن برجام و حضور هیات‌ها و شرکت‌های خارجی بسیاری از آنها در ملاقات با اتاق بازرگانی خواستار حضور در نمایشگاه‌های مختلف بوده‌اند و برای همکاری با بخش خصوصی ابراز تمایل کردند. در کشورهای صنعتی برگزاری نمایشگاه‌ها وظیفه بخش خصوصی است و با توجه به این شرایط اتحادیه تصمیم گرفت که نمایشگاه ایران امن را برگزار کند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند در زمینه امنیت نظارتی و نرم‌افزاری فعالیت می کنند و این نمایشگاه در تاریخ ششم تا نهم مرداد 95 در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی – مهندسی و حفاظت الکترونیک با اشاره به واردات سیستم‌های نرم‌افزاری امنیتی گفت: ما برای تولید نرم‌افزارهای امنیتی هم امکانات و هم منابع انسانی لازم را داریم و یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه نشان دادن همین قابلیت‌ها به نهادهای حاکمیتی است.

وی در خصوص میزان تعرفه این صنعت گفت: در سال جدید که دولت سر فصل تعرفه‌ها را کمتر کرد تعرفه تجهیزات مصرفی ما یک درصد رشد داشته است و اکنون به 5درصد رسیده است. ما این تعرفه را برای صنعت قابل قبول نمی‌دانیم و پیشنهاد ما به دولت این است که برای تعیین تعرفه سه پارامتر را در نظر بگیرد؛ اول آنکه وضعیت صنایع داخلی و حمایت از آنها مدنظر قرار گرفته شود، دوم جلوی قاچاق تجهیزات گرفته شود و سوم آنکه با توجه به حساس بودن این صنعت هزینه تمام شده به مقداری نشود که میزان مصرف کمتر شود.

شنتیانی در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه گفت: یکی از برنامه‌های ما دعوت و حضور از شرکت‌های خارجی است تا با حضور آنها بتوانیم ارتباطات بیشتری با دیگر کشورها برقرار کنیم. نقش اتاق بازرگانی و معاونت بین‌الملل در این نمایشگاه نیز همین است و اتاق‌های مشترک نیز مذاکراتی را برای حضور شرکت‌های مختلف در ایران آغاز کردند.

وی ادامه داد: این اتحادیه نزدیک به 200 عضو دارد در حالی که این رقم در سال 89، 30 عضو بود که این هم نشان‌دهنده استقبال از این اتحادیه و رشد این صنعت است. به طوری که اکنون ما در اتحادیه هفت کمیسیون تخصصی داریم. برخی از شرکت‌های عضو این اتحادیه بیش از 500 پرسنل دارند و حداقل تعداد پرسنل آنها 10 نفر است.

شنتیانی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به دیگر صنایع بسیار کمتر است زیرا در این حوزه فقط متخصصان می‌توانند فعالیت کنند و در واقع ارزش افزوده این صنعت همین افراد متخصص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز