خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی کردستان خبر داد:

ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌های کردستان به ۱۳ میلیون قطعه رسید/ مورد آنفلونزای مرغی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۱۷

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان جوجه‌ریزی ۴ ماهه سال گذشته را ۱۲.۶ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: این میزان امسال ۱۳ میلیون قطعه بوده است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد ذکریایی نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار داشت: 734 پروانه بهره برداری مرغداری در استان واگذار شده است، که این تعداد مرغداری ظرفیت 14 میلیون و 523 هزار و 800 قطعه مرغ را دارد که سنندج، سقز و سروآباد به ترتیب بیشترین میزان تولید را دارند.
 
وی گفت:  255 واحد دیگر هم پروانه تاسیس گرفتند که اگر شرایط فراهم شود و به بهره برداری برسند، ظرفیت تولید مرغ گوشتی در استان افزایش می‌یابد.
 
ذکریایی نژاد از وجود ۷ کشتارگاه صنعتی در استان خبر داد و افزود: متاسفانه کشتارگاه شهرستان‌های قروه و بیجار در حال حاضر غیرفعال هستند، علاوه بر این 17 کارخانه خوراک طیور و 4 واحد ذرت خشک کنی نیز در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان ظرفیت 110 هزار تن گوشت سفید مرغ را دارد، بیان کرد: سرانه مصرف مرغ در کردستان 26 کیلوگرم و معادل سرانه کشوری است که معتقدیم باید افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی کردستان همچنین ادامه داد: 14 هزار نفر در کردستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مرغداری استان مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: 434 واحد مرغداری در استان 138 میلیارد ریال به بانک‌های استان بدهکارند که باید بانک‌ها با همکاری، مانع از بروز مشکل برای این واحدها شویم.
 
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به فعالیت 200 واحد مرغداری غیرمجاز در کردستان، گفت: در روزهای اخیر چند واحد غیرمجاز پلمپ شد و روند برخورد با این واحدها با جدیت ادامه دارد.
 
مدیرکل دامپزشکی کردستان هم با بیان اینکه سال گذشته موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشد، افزود:اخیرا نیز این بیماری در برخی نقاط کشور مشاهده شد که خوشبختانه در کردستان تاکنون موردی مشاهده نشده است.
 
مجتبی ورمقانی اظهار داشت: 200 واحد مرغداری غیرمجاز در استان فعالیت می‌کنند که عمده این واحدها در شهرستان کامیاران است که تهدیدی بزرگ برای سایر واحدهای موجود است.
 
وی، روند کند رسیدگی به این موارد را به دلیل طولانی بودن فرآیند قانونی یادآور شد و گفت: در روزهای اخیر چند واحد غیرمجاز پلمپ شد و پیگیری‌ها همچنان با جدیت ادامه دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز