خبرگزاری کار ایران

دامپزشکی خراسان جنوبی پیگیری می کند:

تشویق مرغداران به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷ میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام شد گفت: 10 درصد ازتولید مرغ استان بدون آنتی بیوتیک است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: پیگیر هستیم از طریق اطلاع رسانی و آموزش مرغداران را تشویق به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک کنیم تا علاوه بر تولید محصولات با کیفیت تر، زمینه افزایش تولید و سودهی برای تولیدکنندگان فراهم شود.

وی به افزایش واحدهای پرورش مرغ آنتی بیوتیک در استان اشاره کرد و عنوان داشت: طی دو سال اخیر مرغداران از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک استقبال خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به موضوع سلامت، بهداشت و کیفیت خوراک دام و طیور با حساسیت بیشتری نگاه می‌شود، افزود: اگر خوراک سالم و بهداشتی تولید شود مطمئناً منجر به تولید پایدارتر و محصولات گوشتی با کیفیت تر می‌شود. خوراک بهداشتی برای دام و طیور دقیقا در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با سلامت و بهداشت انسان و جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 27 میلیون جوجه‌ریزی در طول سال و تولید ده‌ها تن فرآورده‌های خام گوشتی نیاز به نظارت مستمر دامپزشکی دارد.

 

کد خبر : ۴۰۷۶۰۷