خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان خبر داد:

اکثر مناطق مستعد مواد معدنی در کردستان مورد مطالعه قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۹۹۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از انجام مطالعات اکتشافی در اکثر نقاط مستعد مواد معدنی پلی متال خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در مراسم اختتامیه پروازهای شناسایی ژئوفیزیک هوایی با حضور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سقز با بیان این مطلب گفت: از مساحت ۲۹ هزار کیلومتری استان کردستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن مورد شناسایی و اکتشاف قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه در استان چهار پهنه بیجار، قروه، سقز ودیواندره برای تکمیل پروازهای اکتشافی تعریف شده بود، افزود: با اقدامات انجام شده تلاش خواهیم کرد مطالعات شناسایی و اکتشاف پهنه دیواندره نیز تا پایان سال به اتمام برسد. 

دره وزمی با بیان اینکه کردستان یک استان معدنی ودارای قابلیت های فراوان معدنی است، گفت: تا چند سال گذشته، تنها معادن سطحی استان شناخته شده بود و خبری از معادن پنهان استان در دسترس نبود و همین امر ما را بر آن داشت تا مطالعات نوین زمین شناسی در استان را در دستور کار قرار دهیم. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از اتمام پروازهای شناسایی در پهنه سقز به میزان ۱۶ هزار کیلومتر پرواز خطی خبر داد و افزود: پروازهای ژئوفیزیک هوایی کاری بسیار ارزنده در راستای توسعه استان و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنایع معدنی است. 

دره وزمی با بیان اینکه در مجموع عقیده ما برعلیه خام فروشی مواد معدنی استان است، گفت: برنامه ریزی ها بر فرآوری مواد معدنی استان است و در همین راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که نمونه آن ایجاد زنجیره تولید فولاد برای مقابله با خام فروشی است. 

وی برخورداری مردم از معادن استان را حق آنان دانست و گفت: فرآوری مواد معدنی می‌ذتواند ارزش افزوده و اشتغال زیادی را نصیب مردم استان کند. 

دره وزمی خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم تا نهادهای عمومی نیز که مسقیما نفع شان به مردم می‌رسد در صنایع معدنی استان مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز