خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

تخصیص ۴ میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۳۳

استاندار کردستان گفت: از 16 میلیارد تومان اعتبار وزارت صنعت به شرکت شهرک‌های صنعتی،4 میلیارد تومان آن طی سفر معاون وزیر به استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا در دومین جلسه ستاد فرماندهى اقتصاد مقاومتى استان با بیان اینکه در کردستان پروژه هاى نیمه‌کاره بسیارى وجود دارد، گفت: عمده پروژه ها مربوط به سنوات گذشته است و عمرى ١٥ ، ١٦ ساله دارند که جز ایجاد انتظارات و بدبینى، حاصلى براى مردم نداشته اما تکمیل آنها مى تواند این بدبینى را از بین ببرد و انتظارات را برآورده نماید.

وى اظهار داشت: ما مى خواهیم کردستان به لحاظ توسعه صنعتى حداقل به میانگین کشورى برسد اما این امر با بودجه هاى اندک محقق نمى‌شود و نیازمند توجه ویژه است و ما براى رسیدن به این میانگین در دولت دوازدهم، درخواست عنایت ویژه داریم.

مرادنیا در ادامه با ابراز تاسف از غیرفعال بودن حدود ٥٠ درصد از واحدهاى صنعتى کردستان، گفت: اینها سرمایه هاى ملى کشور است که بلااستفاده مانده اند و ما خواستار کمک براى خروج این واحدها از این شرایط هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در ادامه بر لزوم توسعه شهرک صنعتى مریوان تاکید کرد و افزود: لازم است به شهرک صنعتى فعلى ١١٠ هکتار اضافه شود.

حسین فیروزی عنوان کرد: کل اشتغال صنعتى استان کردستان ١١ هزار نفر است این در حالی است که ٤٥ هزار فارغ التحصیل رشته‌هاى فنى و مهندسى در استان داریم به همین دلیل کردستان نیازمند توسعه شهرک هاى صنعتى است.

 فیروزى با ابراز خرسندى از اعلام کردستان به عنوان رتبه دوم کشور در اجراى برنامه‌هاى اقتصاد مقاومتى از سوى معاون اول رییس جمهور، این امر را مزد زحمات استان و آن را مشوقى براى ادامه کار و تلاش در این زمینه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز